• mammaK
    Äldre 21 Mar 23:52
    4496 visningar
    37 svar
    37
    4496

    Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3

    Hej! Senaste tråden är stängd för svar så jag startade en ny för jag hittade ingen ny.

  • Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3
  • mammaK
    Äldre 21 Mar 23:54
    #0

    Hur går det för er?
    Idag har vi bokat frockcoat till min m2b, han såg så stilig ut.
    Sen kämpar jag med injudningarna, vill ha dom klara om en månad, senast, men det är mycket kvar.
    Förra helgen var vi och tittade på festlokalen och tog en sväng förbi vår ödekyrka. Vi övade på skoj. Vad jag längtar.

  • Mimi_
    Äldre 22 Mar 09:34
    #0

    Vi har skickat ut våra inbjudningar för två veckor sedan och det börjar komma in svar.
    Tittar lite på menyer och förslag på vad vi skall äta till bröllops middag.Svåra beslut speciellt med min besluts ångest
    Lämnade in min klänning så att den skall sys in mm i butiken där jag köpte den.

    Tittar just nu på vilken fotograf vi ska ha. Det lutar mot Leander fotograf.
    Har även mailat bildvision men inte fått något svar av dem än.

  • PennyJ­enny
    Äldre 22 Mar 11:59
    #0

    Vi har bokat kyrka, festlokal, frisör och make-up, fotograf, solist till kyrkan och tagit offert på mat från en firma. I helgen ska jag ringa ytterligar en kocka för att få prisuppgifter. Mamma ha börjat skissa på klänning och nästa helg kommer hon hit (sthlm) och vi ska se på tyg. Börjar närma oss en beslut kring ringarna. Skissat på de grafiska materialet. Alla som ska bjudas in är meddela att det är bröllop på ön i sommar. Så det känns helt okej, ingen panik just.

    Mimi>>>leander forograf har vi bokat. Han verkar himla trevlig och bra.

  • mammaK
    Äldre 22 Mar 13:37
    #0

    Kul! Vi ska ha Jörgen Kristiansson som fotograf.
    PennyJenny vilken firma och vad ligger priserna på?
    Just det min m2b har fixat ett kök i en skola, vi ska laga maten själva och det blir roligare när man kan vara fler och inte stå i olika kök.

  • mplusr
    Äldre 22 Mar 13:48
    #0

    Hej!
    Vi har bokat kyrka, festlokal och kommer att skicka ut inbjudningar i början av nästa vecka, jätte spännande undrar hur många som kommer att tacka ja!
    Kollat runt lite med olika catring firmor som gett förslag på buffe.
    Tycker att det är riktigt kul att fixa!

  • mammaK
    Äldre 22 Mar 13:53
    #0

    Vilka datum ska ni gifta er?

    Vi gifter oss 11 augusti

  • mplusr
    Äldre 22 Mar 13:57
    #0

    Vi gifter oss första september.

  • PennyJ­enny
    Äldre 22 Mar 13:57
    #0

    Jag har tagit prisuppgift från Matmuren och fått ett pris på 150/pers med förrätt och varmrätt om vi är 60 personer. Det är ex leverans (låg 3-400 nånting per väg) och ex serveringspersonal.

  • mammaK
    Äldre 22 Mar 14:07
    #0

    pennyJenny
    Lät som ett bra pris tycker jag!

  • PennyJ­enny
    Äldre 22 Mar 14:11
    #0

    Oja, det känns helt okej. Stället som vi hyr har dock kontakt med en kock oxå, så vi ska höra vad han tar. För det känns ju onekligen lyxigare att ha en kock på plats som fixar maten. Men det beror sig på vad han tar. De som äger lokalen var dock övertygade om vi inte får något bättre pris än hans så det ska bli intressant att höra. Ska ringa om det i helgen.

Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3