• LillaFrugan

Ngn som har en vattensäng och kan ge lite tips?

Hej!

Jag vet att detta inte riktigt hör till bröllop men tänkte ändå fråga om det finns ngn här som har en vattensäng och som kan ge lite tips på vad man ska tänka på när man köper en?
    Skulle du rekommendera vattensäng istället än en vanlig?
    Vågar man exempelvis köpa vattensängar begagnade?

Vad kostar det egentligen? Alla priser som jag hittat är bara själva sängen men sen tillkommer väl en massa andra grejer man måste/ska ha?

Ser framemot att höra vad ni har att säga =)

• Svar på tråden Ngn som har en vattensäng och kan ge lite tips?
  • viktualia

hm... menar inget illa men vattensäng känns ganska ute.. och för egen del har jag två skräckhistorier om vattensängar:

- dels har jag försökt sova i en vattensäng tillsammans med en annan person. Det var närmast omöjligt, jag höll på att bli sjösjuk.

- dels har jag en kompis vars vattensäng pajade mitt i natten och det höll på att bli vattenskador när vattnet var på väg ner i lägenhetens golv (förutom att det var asjobbigt att ta hand om allt vatten och att hans fru led hårt för hon behövde verkligen sova så höggravid hon var)

.... så jag skulle nog inte köpa nån vattensäng

• LillaFrugan

oj =) det där lät inte bra?
    Hur kunde deras säng gå sönder och rinna på golvet då man alltid har en skydd som vattnet hamnar i OM sängen skulle gå sönder?
    Hmmm... vi får nog fundera lite till haha... själv älskar jag vattensäng, mina föräldrar hade en förr i tiden och har sovit i en väldigt mycke men som sagt smaken är som baken =)

• Lucia05

Vattensäng Finns det fortfarande?

• Ostbågen

Jag läste för någon dag sedan om vattensängar i en sängundersökning (glömt vilken tidning det var...) De hyllade iaf vattensängen som den absolut bästa eftersom den formar sig efter kroppen. Om jag inte minns helt fel så kan man få "sjösjukekänslan" om det är för lite vatten i sängen, då kan även kluckljud uppstå. Jag har själv funderat på vattensäng men inte tagit steget än. Morsan berättade att när jag var lite var vi på besök hos en familj som hade vattensäng. Någongång under dagen hade klåfingriga jag höjt temperaturen på sängen så under natten höll de stackarna som skulle sova på att koka ihjäl. Jag diggade tydligen vattensängar redan då

• Pepparmyntan

Visst kanske vattensängen formar sig efter kroppen men jag tror ändå att Tempursängen är ett bättre alternativ. Den formar sig också efter kroppen. Om man sover två i en vattensäng måste det blir väldigt mycket störande rörelser när den andre rör sig/vänder sig. Det skulle jag tycka var jobbigt. Tycker också att det känns ofräsht med det där vattnet. Känns som om det finns så många andra bra madrasser som är bättre att satsa på än en vattensäng.

• Nean82

Mina föräldrar har en och jag älskar den, men den har sina nackdelar. Mamma och jag sover bra i den men inte pappa och mamma. Pappa är stor, mamma lite och de har den inte tillräckligt dämpad så mamma ligger på en kulle.

Köp ej begagnad, plast och gummi är färskvaror.

Inga katter i sägen :)

Svar på tråden Ngn som har en vattensäng och kan ge lite tips?