• Mrs DD

Hur många av de man bjuder kommer till bröllopet?

Hej alla ni som har gift er!

Hur många av alla ni bjöd till brollopet kom? Jag undrar för att vissa ställen att ha festen på har ju ett mini antal gäster. Därför undrar jag ju hur många man ska bjuda och hur många som brukar tacka nej...

Kram!

• Svar på tråden Hur många av de man bjuder kommer till bröllopet?
  • Februari07

Det beror nog på när man gifter sig. Vi bjöd ca 90 pers nu i februari och endast 1 långväga gäst tackade nej, fast vi bara gick ut med inbjudan 7 veckor innan. Men under sommaren har ju de flesta mer inbokat och då faller nog fler bort.

• bröllops häxan

VI bjöd 68 st och vi blev 55 med mig och min man. *L*

• Lilla jag...

jag har hört att man alltid ska räkna med att minst 10st kommer att tacka nej.

• Lilla Li

Räkna med ett visst bortfall i tanken, men inte i praktiken! Du måste planera för att alla kommer. Ibland blir det ju faktiskt så att alla tackar ja, och då är det ju synd att stå där med en festlokal som inte rymmer alla.

• Fru Cinderella

vi bjöd 54 gäster och 6 st har tackat nej

• bride2be!!!

Jag har hört att man ska "räkna" med 10% bortfall, men som Lilla Li skriver så är det nog bäst att tänka att alla kommer mht lokal och mat. Hörde faktiskt om nån som räknade med att 10 % sku tacka nej och hade beställt ett midre partytält. När alla väl hade tackat ja va dom tvungna välja ett större tält för att alla skulle få plats

• Lingo

Vi bjöd 140 och nästan 20 tackade nej, men det var lång-långväga gäster som inte kunde. Vi skickade ut korten med typ 2,5 månaders varsel.... det var lite för kort.

• Honey Boo

Vi bjöd 57 och 55 tackade ja

• Lingo

Du kommer nog att få räknar med att en eller två kanske inte dyker upp på bröllopsdagen detta pga plötslig sjukdom, sjuka barn etc etc

• anne på grönkulla

På vanliga fester räknar man med 10% bortfall, men på bröllop anstränger sig nog folk mer. Det enda som kan lägga hinder är väl om ni är långt bort eller vid en knepig tidpunkt. Men som nån sa, nån blir alltid sjuk eller faller bort i sista minuten också.

• viktualia

Vi bjöd 104 och 70 kom - detta pga att alla gäster var tvungna att resa för att komma till bröllopet och det funkade inte för alla.

Ålder, ekonomi, hälsa och jobb satte käppar i hjulet. Dessutom var det en vanlig helg i oktober när folk inte riktigt "orkade" resa så långt.

• Juni07

Det verkar ju som rätt omöjligt att säga i förväg hur många som kommer, det är nog många faktorer som kan spela roll, sen har nog de flesta en "hum" om sina gäster vilka som kan tänkas vara tveksamma.

Vi har 10 dagar kvar till osa nu och saknar 12 svar så vi får se vart det slutar

•  Miss Cee

Det är inte ovanligt med 10% bortfall generellt, men du kan absolut inte räkna med att folk tackar nej!!

När du väljer lokal får du välja en där alla går in. Folk prioriterar bröllop så det är mycket möjligt att alla kommer!

• 07-06-16

vi har bjudit 45 och ingen har tackat nej än... Saknar svar från 3 och 2 av de har sagt till andra att de kommer! Har ett lite tag kvar tills OSA går ut.

• anNea

Vi bjöd 60 och 15 tackade nej. Men av de som tackade nej så var det mest barn, där föräldrarna ordnade barnvakt, eller äldre människor som hade svårt att resa. Så det var rätt väntat.

Svar på tråden Hur många av de man bjuder kommer till bröllopet?