• chokladhjärta

Skapa en illusion..

Imorgon åker jag till USA för att möta min blivande. Han är väldigt vältränad och jag är inte alls.. har inte varit på ett gym på över två år! Mina problem områden är låren som är enorma och magen som är lite knubbig.

Jag vill slippa tänka på dessa områden, men han är verkligen bestämd på att jag ska vara i god form. Ja.. svårt att göra något åt det på 24 timmar. Så mina frågor till er tjejer är följande:

1. Hur skapar man en illusion av slank kropp när man har lite extra fläsk på vissa ställen?

2. Hur klär jag mig till stranden.. måste köpa någon typ av baddräkt, men vill ju inte visa mina fula lår eller mage. Några tips hur jag kan gå på stranden och känna mig sexig bland alla dessa välformade vackra amerikanskor?

3. Och vilken typ av kläder ska jag helt undvika med mina extra kilon?

Tack tjejer för all hjälp!

• Svar på tråden Skapa en illusion..
  • Lena+Mattias=sant

undvik: tältformade kläder, kjolar som slutar på låret och kläder osm visar magen

Ha gärna: Toppar som är avskurna under bysten. Köp en dyr och bra bh. köp en baddräkt med kupor. Ha kjolar som slutar nedanför knät.

En stor del av den amerikanska befolkningen är fet...

• Fröken Malm

"han är verkligen bestämd att jag ska var i god form".

Låter som om du gör detta mer för hans skull än din egen.......

• Lucia05

Och vad händer om han inte tycker att du är i "god form"?
  • chokladhjärta

Det har vi redan diskutterat.. då var hans svar att han skulle fixa min kropp iordning. :) Jag har lite ångest inför det hela. Jag menar, jag är inte fet.. utan normalviktig med kanske lite extra just på de ställen som jag nämnt. Men är absolut inte ohälsosam.

Förstår ni att jag känner mig lite pressad? hmm.. undrar vad han säger när jag kliver av planet *skräckslagen*

• Lena+Mattias=sant

chokladhjärta: hur länge har ni varit tillsammans? Hur mycket har ni träffats? Det låter itne hälsosamt att han vill ändra på dig.

• chokladhjärta

Vi har inte varit tillsammans speciellt länge..nån månad eller så. Och vi har aldrig träffats live, utan har endast varit i kontakt via modern teknologi.

Jag kan stå på mig, det är inte det.. men när en man som annars är perfekt, säger sig vilja ha mig i god form.. där är det en liten svag punkt jag har. Jag hade planerat att börja träna i januari redan, men blev sjuk och har varit sjuk under ett par månader, så har precis blivit frisk. Jag vill vara i god form.. men samtidigt tackar jag ju inte nej till en chokladkaka eller två.. älskar sötsaker över allt annat!

•  Miss Cee

Jag tycker att det verkar vara ett stort karaktärsfel på honom redan där:
    att han efter 1 månad och utan att ni ens har träffats har mage att kommentera din vikt.

• chokladhjärta

Nej, han har inte kommenterat min vikt, utan vi har bara pratat allmänt om kroppsform och typ. Han har sagt sitt och försvarar det med att han vill ha en hälsosam fru som kommer att leva länge. Kan ju förstå hans noja över det, han förlorade sin hustru i cancer några år sedan.. och då gör man väl allt för att slippa gå igenom en sådan sak igen.

• anne på grönkulla

Håller med Miss Cee. Och viljan att ha såna garantier i livet gör faktiskt inte saken bättre i mina ögon.

Jag tycker bara det låter trist och nojjigt och önskar dig bättre än att känna att du måste anpassa dig till det. Gillar ni varann så gör ni - gör ni inte det så lär det inte förändras av vikt eller sånt.

Vill du däremot träna själv för att känna dig fräschare är det en helt annan sak!

• Fiafria?

Och jag håller med Miss Cee och anne.
    Fy sjutton vad jobbigt för dig, TS, att behöva gå och oroa dig för detta. Det låter som om han vill ha en perfekt fru att visa upp.

Fast visst vore det kul om det visar sig att HAN är småknubbig... det är väl inte alla som är helt ärliga med sitt utseende på nätet. :) Hur som helst, lycka till TS och hoppas det går bra.

Svar på tråden Skapa en illusion..