Dubai...
Hej!
Behöver hjälp!
Min kille och jag funderar på
att förlova oss i Dubai samt
köpa förlovnings + vigselringar där.
Ngn som har erfarenheter?
Hur är Dubai i övrigt?
Mycket att hitta på?
Jätte tacksam för alla svar!
Kramar
Hej!
Behöver hjälp!
Min kille och jag funderar på
att förlova oss i Dubai samt
köpa förlovnings + vigselringar där.
Ngn som har erfarenheter?
Hur är Dubai i övrigt?
Mycket att hitta på?
Jätte tacksam för alla svar!
Kramar
puff puff
Hej Mayasbröllop:
Jag tycker att det låter som en jättebra idé! Det jag kan tipsa dig om är att kolla vad det är för karat på guldet (om ni ska ha guld). I utlandet är det vanligare med t ex 14 och 9 karat etc, detta guld är hårdare och har en lite annan färg än 18 karat (som är vanligast i Sverige) eller 24 karat. Det går jättebra att ha lägre karat men om ni sedan köper vigselringar med en annan karat så nöter den hårdare (lägre) karaten på den mjukare (högre) så då får man löda ihop ringarna.
Lycka till och grattis i förskott!
Tack Joleen!
Ngn annan?
Jag kan rekommendera att ga till Gold & Diamond Park (narheten av Mall of Emirates), dar ni har ett stort utbud och till rimliga priser. Jag rekommenderar att ni har en ide om hur ni vill att ringarna ska se ut innan ni ger er ut pa ringshopping, annars ar det latt att slukas av utbudet. Ga runt i de olika affarerna och jamfor priserna. Pruta hart och ga inte for forsta basta!
Nar det galler ingravering av namn och datum ha god tid pa er och gor klart for dem i butiken att ni vill ha god kvalite, inget hastjobb och undvik laseringravering!
Till sist, vad ni an gor kop inget guld eller juveler i den traditionella och gamla Gold Souk, garanterad turistfalla!
Lycka till och grattis i forskott!
Tack Maleks!
Vi vet hur vi vill att ringarna
ska se ut, tänkte ta med en bild och
sen berätta hur många gram vi vill ha.
Det borde väl funka?
Å det e säkert att det finns 18k?
Hej,
Det later mkt bra! Det ar perfekt att ni har vikten, da kan ni latt jamfora priserna i de andra butikerna och PRUTA!
Det ar garanterat att ni far 18K och om ni planerar att kopa diamantring far ni ett certificat som garanterar dess kvalitet.
Lycka till!
Jag har bott i Dubai i många år och köpte min förlovningsring där samt förra året inhandlades vigselringen.
Jag köpte, precis som Maleks skriver, mina ringa i Diamond Park, nära Mall of Emirates. Mycket bättre, mindre och inga turister. MEN pruta mycket.
Det har en bra guldaffär i Satwa med, vid Emirates Bank, där har jag handat mycket.
Jag sydde även upp alla kläder till bröllopet i Dubai (Satwa)... Brudklänning, tärnklänningar, brudnäbbskläder etc etc
Det e så härligt att folk berättar
om sina erfarenheter!!!
Tack!!!
Någon annan?
Resan e bokad!!!
Nu är vi på väg...
Vi forlovade oxa oss i Dubai...Ringen hade min m2b kopt pa plats dar och aven om den ar enormt vacker och Diamantenerna glittrar sa ar vi lite besvikna nar det galler kvaliten pa guldet (Lite mjukt och har repat sig en hel del), men sjalvklart handlar det om otur och betyder inte att det ar sa pa alla stallen.
Har ar i alla fall min "Frieri berattelse".
www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m2108060.html
Rekommenderar verkligen att aka pa en jeep safari i oknen om ni gillar fart och flakt!
Vilken underbar historia MrsH2b!
Hoppas det blir lika vackert för oss!