ung men säker:
jag resonerar som du när d gäller att flytta ihop! jag ser bröllopet som en start på vårt liv tillsammans, och vill inte göra d av juridiska/praktiska skäl, för barnens skull etc... jag vill gifta mig för att visa världen att vi hör ihop! och som du säger så blir d ju liks ingen skillnad om man redan har bott ihop flera år innan...
visst kan jag hålla me folk om att man lär känna varann på ett annat sätt när man bor ihop först, d e väl rätt logiskt antar jag. men för mig e d viktigare att vi älskar varandra, för om vi gör d så klarar vi av att jobba på dom problem som dyker upp som man inte märker av när man inte har bott tsammans än.
vår förlovning kom verkligen inte som nåt oväntat från nåt håll... eller ja, jag blev ju en aning chockad när m2b började diskutera d efter 4 dar!! men å andra sidan så visste jag ju redan innan att d va dit både han o jag strävade, mot allt eller inget, så egentligen va d inte så mkt att va förvånad över heller... vi förlovade oss efter tre månader o jag har fått både positiva o negativa reaktioner på d. men d kändes så rätt redan från första början att d inte va nåt att diskutera ens en gång. vi såg ingen anledning att dra ut på d när vi visste va vi ville! o d va romantiskt ändå, även om jag visste va som skulle hända o när.