Har ett förhållande dilemma..
I juli har jag och min pojkvän varit ihop i 5 år och igår kom han med ett förslag att vi ska skaffa ett par ringar med gravering och allt för att fira vår 5 årsdag, han sa inget om att det skulle vara förlovningsringar men sa inte heller att det INTE skulle vara det, även om det verkade på honom som att det skulle vara "5 års ringar" (vad det nu är)
Är jag dum om jag föreslår att vi kan förlova oss på vår 5 års dag istället? Vi bor inte tillsammans, men man kan väl förlova sig ändå? Jag ser inte en förlovning som att man måste gifta sig inom ett år (som vissa tycker) utan jag känner många som varit förlovade i 10 år och mer och inte gift sig och både jag och killen delar den synen.
Jag vill dela mitt liv med honom och jag vet att vi kommer bo ihop i framtiden när ekonomin tillåter mig att flytta hemifrån, men tänk om han säger nej (han är väldigt rädd för det här med att binda sig, men vi har ändå varit ihop i 5 ÅR och jag är 22 och han är 24..)
Ska jag ta chansen att fråga det och kanske få ett nej eller ska jag hänga på hans ide om att det bara är en 5 års ring och sen strunta i mina egna önskningar???