• sommar2000

    Bröstförstoring "Gelehallon" implantat

    Om man opererar Gelehallon implantat måste man då andvända en speciell BH/Och hur länge isåfall?

    Vilket märke har ni fått på erat implantat. Mentor,Erosilicon eller annat?

    Har ni haft problem med era Gele hallon implantat?

    Är det någon av er som tagit implantatet genom armhålan Bra/Dåligt?

    Har någon av er opererats på Lidingökliniken Bra/Dåligt???

  • Svar på tråden Bröstförstoring "Gelehallon" implantat
  • mrztigger

    jag körde lidingö och dom var jttebra.

    det neda man skall ha är en top på sig, ingen bh med bygel alltså på några mån.

    vet inte vilket märke jag hade men jag har inte haft problem och har haft dem över 4 år.

    hallongele tas väl inte genom armhålan? den är fast och sys fast så därför tar dom den väl bara under bröstet?

  • Bröllopstokiig

    Läkaren jag var i kontakt med sa att man kan ta Gelehallon genom armhålan ,men då inte över 350

  • fjah03

    har länge tänkt operera mig, har fött och ammat två barn. Vad kostar det egentligen med implantat?

  • sommar2000

    Det är olika vad det kostar, men ex Lidingökliniken ligger på några tusen billigare än ex akademi, victoria kliniken 31.000 och uppåt tror jag beroende på implantat. Gelehallon dyrast

  • Tjolahopp

    Jag har precis bokat tid på carlenderska i Göteborg för min efterlängtade op. Har ej fött barn men gått ner mycket i vikt och mina bröst e nu mest platta å tomma! Var tvungen att göra ett lyft i samband med op. och detta kommer att kosta 46.000 (gelé hallon). Samma op. på art clinic skulle kosta 9000 mer, så var noga med att gå på flera konsultationer, för det kan skilja mycket pengar!

  • Snart Fru Seefeldt

    Oh vad jag blev nyfiken har.
    Vad ar gelehallon?? Trodde alla operationer var likadana och man bara bestamde storlek..

    Snalla beratta...

  • pickolina

    sommar2000 - Gällande bh så är det svårt att ge ett korrekt svar faktiskt. Kirurgerna ger nämligen väldigt olika rekommendationer.. Så fråga din kirurg om det. Vissa säger att man ska ha bh utan bygel, andra säger bygelbh medan andra säger sportbehå/sporttop.

  • pickolina

    Snart Fru Seefeldt - Man kan välja koksaltimplantat, flytande silikon eller sk geléhallon. Geléhallon har en fast en fast silikonmassa och kan därför inte läcka, precis som ett geléhallon av godis, därav namnet. Dom finns runda och med anatomisk form, dvs formade som ett bröst (tunnare upptill och fylligare nertill).

  • sommar2000

    svårare att veta hur skadligt gelehallon är eftersom det inte funnits mer än ca? 10 år på marknaden.....Ändå tror jag mer på det

    1)Vad består gelehallon av?

    2)Om man tar bort inlägg från bröstet tas ALLA inlägg ut under bröstet eller kan man ta ut inplantatet från armhålan?

  • pickolina

    sommar2000 - Geléhallon består av silikon, av fast silikon.. Ja, alla implantat tas ut under bröstet. Det är i alla fall vad jag läst och hört. Kolla upp det närmare men jag tror att det är så.

  • Snart Fru Seefeldt

    tack for info.

    Josses - hade ingen aning. Skulle aldrig vaga nagot sant. Sitter med B-C kupa och det duger bra till mig

    Lycka till er alla som vagar er pa det.

  • Azacia

    Hihi, här har jag suttit och trott att geléhallon implantat var de som var formade som geléhallon, a la Posh spice typ, om ni förstår vad jag menar!

    Men nu fattar jag att skillnaden var i själva "konsistensen"!!! *skrattar*

  • sommar2000

    Ni som bor långt ifrån Stockholm ex Umeå hur gick det till för er som opererade i stockholm. Har ni först varit på konsultation sedan åkt hem och tillbaka på operation veckor efter?

    Vilka frågor har ni haft till läkaren om operationen, implantatet och försäkring/garanti

    Har ni efter eller före operatiuonen fått skriva ett papper om ex garanti etc om det uppstår problem ex kapselbildning?

  • TEB

    Jag har implantat men inte gelehallon utan koksalt och jag är så nöjd så. Dom ser naturliga ut men inte på ett fult sätt och jag har haft dom i snart 3 år. Jag fick betala 30 000 kr och skulle dom gå sönder är de livstidsgaranti på implantaten så jag behöver ej betala för nya men operationen och narkosen får jag stå för själv. Jag gjorde mina på en klinik som heter Estetiq på Essinge. mina vänner har oxå gjort där å dom är oxå super nöjda.

  • bröllops häxan

    Dom ser naturliga ut men inte på ett fult sätt?????

    Låter lite konstigt i mina öron faktiskt.
    Tycker själv att det inte finns få fula naturliga bröst men många fula opererade.

    Men det är jag det.. :)

  • TEB

    ja alla har väl sina åsikter...
    Tror anledningen till att du tycker att du har sett få fula naturligabröst beror på att du har Precis sett *FÅ* och man ser så klart flera opererade bröst nu för tiden och har därför många flera att ha åsikter om....
    Alla som har sett mina bröst har inte kunnat gissa att jag har implantat.

    Jag anser att alla är fina i de dom trivs med...

Svar på tråden Bröstförstoring "Gelehallon" implantat