• Agnes

Priser på catering vs restaurang????

Har varit inställd på att ha vårat bröllop på restaurang där man köper "hela paketet" och fått en hel del olika prisbilder ca 600-1000kr. Har inte kollat upp några priser på catering, är det någon som har några sådana priser som de kan dela med sig av, så att jag ser på ett ungefär hur mycket det skiljer?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Priser på catering vs restaurang????
  • serendipity

Vi kommer att ha buffé och har fått cateringpriser mellan 119-220kr/person. Då hyr vi en billig lokal (1000kr) och måste dekorera den själva. Porslin ingår vilket sparar en hel del pengar.

• myrantennen

Tre rätters för ungefär 180 spänn finns hos bland andra Lagat och Klart eller till exempel Hjällbo restaurangen. Den sistnämnda vet jag har jättegod mat och den förstämnda har jag inte testat ännu men har ändå bokat dem till vårt bröllop eftersom vi även hyr deras lokaler.

• myrantennen

Glömde säga att man får ta med egen dricka! Det gör ju jättemycket prismässigt.

• Cecilia 29/6-02

Vi köpte "hela paketet" från catering istället. Vi stod för lokal (bygdegård) och cateringen allting annat dvs: dukade (inkl blomsteruppsättningar och kandelabrar), hade dukar och servetter (linne), allt porslin, alla glas, DJ, maten naturligtvis med servering (3-rätter) och till sist städade de och låste.
    Allt detta blev ungefär 500-550:-/person. Vet inte riktigt då föräldrarna stod för det.
    Vi köpte alltså tårtan på sidan om, men cateringen hämtade upp den.

• Therése

Min erfarenhet är att det inte behöver skilja så mycket i priset för själva maten. Det du däremot kan spara massor på är drycken om du har möjlighet att fixa egen. Restaurangpriserna på en flaska vin är betydligt högre jämfört om du själv går till Systemet och köper samma flaska så på så vis kan catering bli mycket billigare. I vårt fall skiljer det ca 250 kronor per kuvert så det blir en bra affär att skippa restaurangen.

• Cecilia 29/6-02

Javisst ja, i vårt pris ingick ingen dricka, det hade vi själva. Däremot ställde en av servitörerna upp som bartender under kvällen (uppgjort innan).

• Agnes

TACK, nu har jag lite att utgå ifrån.

• sol

Måste bara skriva detta igen. Tänk på om ni gifter er på sommaren att ta reda i tid på om catringen har semesterstängt. Jag hade helt missat det och fick börja om med letandet.

• solsting

hej kan nån tipsa om bra ctering jag gjorde som sol bestämde mig och så vissade det sig att dom hade stäng
    lite tipps skadar inte
    kram solsting

• solsting

Hej
    ska gifta mig i lindomme / mölndal
    mvh solsting

• Agnes

Hej Solsting,
    Prova med Mölndals Golfklubb de ligger i Lindome och har god mat. Jag tror köksmästaren heter Dan.

• elinf

Cecilia
    Ditt alternativ lät ju väldigt bra. Vilken cateringfirma anlitade ni? Är själv på jakt efter catering. Var ni nöjda med det ni fick? Snygg dukning, god mat osv.

• Cecilia 29/6-02

Allt var perfekt. Vi gifte oss inte i en storstad utan i Köping så jag vet inte om du blir så hjälpt med namnet på cateringen?

Svar på tråden Priser på catering vs restaurang????