• Sessan-07

Slingor blev helblondering... Så besviken!

Jag är så himla ledsen...
    Jag gifter mig om ca 2 månader, och gick till en frisör idag för att fräscha till håret. Jag hade en rejäl utväxt från tidigare slingning/solblekning och hade sparat ihop till ett ordenligt frisörbesök. Jag bad om naturliga slingor i guldfärg. Det jag fick var snudd på en helblondering... Och jag som har cendréfärgat hår i vanliga fall, det brukar bli så otroligt bra med guldiga slingor. Jag trodde att frisören fattade vad jag menade, men tydligen inte... *gråt* Dessutom är det en otroligt tydlig kant mellan håret närmst huvudet och där slingorna börjar, det har det aldrig blivit förut.

Vet ni vad man kan göra åt ett hår som blivit alldeles för ljust slingat? Kan man lägga i mörkare slingor? Hur tusan gör man? Och jag som bara ville vara lite vacker till bröllopet... *snyft*

• Svar på tråden Slingor blev helblondering... Så besviken!
  • rolander

Om du inte är nöjd tycker jag absolut att du ska gå tillbaka till frisören och säga det! Eftersom du nu verkar ha lagt ner en hel del pengar på besöket också tycker jag inte det är mer än rätt att de fixar till dig tills du är nöjd! Jag har vänner och bekanta som gått tillbaka när de inte varit nöjda och de har fått jättebra hjälp! Lycka till!!

• mari75

hej,jag tycker att du sa gå och få slingor som är ett par steg mörkare men i toning.. det blir otrolig fin lyster.

• Brud 4 augusti

Stackare... Jag färgade mitt hår hos en frisör för drygt två år sen, och hon missuppfattade mig helt.. Jag gick hem och var jätteledsen, men jag ringde till henne och förklarade att hon måste missförstått och att jag ville göra ny färgning om det gick... Och hon bjöd på en helt ny färgning, skulle vanligtvis då kostat ca 600:-, så chansa och ring och fråga hur de brukar göra... annars hade jag köpt färg i någon välsorterad färgaffär/kicks etc. och bett någon vän som kanske kan lite om färgning att färga det hemma. Det löser sig nog.. Lycka till!!

• Sessan-07

Tack för era snabba och snälla svar.

Frisören har bra rykte och borde kunna fixa till det, men det känns då dumt att gå tillbaks. Frisörerna kändes också lite ointresserade och, ja vad ska jag säga, unga? Så jag vet inte om de klarar av att fixa till det utan att ställa till med mer ofog. Jag sa iofs inte att jag var jättenöjd, utan att jag tyckte det var väldigt ljust och att jag skulle gå hem och känna efter. Men jag betalade snällt, åkte hem, och snyftade mot fästmannens axel.

Tonade slingor alltså? Det kanske kan vara något.

• Pärlhönan

Jag har också varit missnöjd, men jag ringde tillbaka efter liten "knuff" av sambon (helst ville jag bara undvika frisören) och hon var supergulloig o bokade in mig dagen efter, färgade om gratis.

Så jag tycker absolut att du ska gå tillbaka o lägga i lite ljusbruna slingor.
    Lycka till!;)

• silvera

Men kanten som blev på håret, kanske mildras i morgon eller så?
    Ofta när man är "nyslingad" syns ju slingorna och "skarvar" mycket mera,
    än efter ett par dagar, när håret har blandat sig.

Hoppas att det blir bra tillslut!

• Raspberry

Det är klart att du skall gå tillbaka!!

Du behöver inte vara orolig för att det är pinsamt eller nåt sånt. Hon/han borde tycka att det är bättre att få en chans att rätta till det så att du blir nöjd än att du är missnöjd och talar om det för dina vänner...

Dessutom är det du som är kunden och som betalar så du har rätt att bli nöjd

• Sessan-07

Åh, jag ska nog ta och ringa dem i morgon. Men det kändes inte riktigt som att de är personer som kommer förstå... Jag hoppas på att det är ett felaktigt intryck. Så himla liten man blir när något så personligt som håret blir fel.

• Iskristallen

Jag vet precis vad du menar... Jag hade fått presentkort hos en frisör (som jag inte brukade gå till) för en uppfräschning inför sommaren, men vad händer... jo, kärringen totalbleker mitt hår så till den milda grad att håret "bränns", det var kritvitt och alldeles krusigt. Mitt råd är att inte gå tillbaka till samma frisör som missuppfattade dig så. Gå istället till någon du litar på som slingat ditt hår tidigare (då du blev så nöjd). Denne kanske kan hjälpa dig? Det sista jag skulle vilja inför mitt bröllop var att ha en massa olika färgningar i mitt hår gjort av en frisör som inte "kände mig"...

• Snart Fru Seefeldt

Det haller jag inte nodvandigtvis med om - det jobbar val inte bara en frisor dar du var. Du kan val prata med agaren eller chefen i butiken sa vill dom ju sjalva sakert se till att det blir bra. Det ar ju deras rykte som star pa spel.

Du behover ju inte pa nagotvis vara otrevlig men forklara att det inte blivit som du 'bestallt' sa tror jag absolut att det loser sig. Det ar ju inte sakert att en annan frisor kan losa det heller eller hur?

• Kat77

Kanten kommer definitivt försvinna snart men jag tycker helt klart du ska gå tillbaks och lägg i en mörkare toning. Då kommer mest sannolikt slingorna att komma fram :)
    Lycka till!

• mission impossible?

Jag har gått tillbaka till min frsör då jag inte blev nöjd, och de var faktiskt glad att jag kom tillbaka och inte gick till någon annan pga att jag tyckte det kändes dumt att klaga.. Hon sa att många lägger ut massa pengar hos en ny frisör och hon menade att det var deras skyldighet att man gick därifrån nöjd!

Som sagt, det är ju deras rykte som står på spel. Ring och prata med dem och berätta som det är så tror jag att du kommer att må mycket bättre sen!

Var extremt tydlig nästa gång du är där och ta med en bild på hur du vill ha det för att förtydliga.. Lycka till!!

• Sessan-07

Bra tips ni har!

Jag ringde faktiskt i torsdags, men den frisör som gjort mitt hår var ledig då och skulle ringa mig igår. Vilket hon inte gjorde! Jag ger henne en chans till att ringa idag, men gör hon inte det ringer jag igen och ber att få prata med deras chef. Jag har visserligen vant mig lite med färgen på längderna, men håret närmst huvudet är fortfarande riktigt fult. Något måste de kunna göra...

• Annifer

skulle råda dig att dämpa den ljusa färgen med ngn askig ton... (håret närmast botten suger åt sig färgen så mkt mer övrigt hår så de blir nästan en gulkänsla.) Gjorde en tjej på salongen igår å de blev hur snygg å jämn färg som helst när ja dämpade ner färgen!! Sen är ett tips att ALLTID ha folie när man gör slingor, man har då bättre koll på vart slingorna hamnar å man slipper få den där utväxtkänslan som man får med hätta (eftersom man inte kommer ända ner i botten med hättan) Så gå tbx, å kräv en absolut förbättring!!!!

• Sessan-07

Mina slingor gjordes med folie, och frissan verkade verkligen noga när hon la på färgen. Men jag har minst en cm "utväxt" eller vad jag ska kalla det, och den vill jag ha bort.

Jag pratade med frissan idag, och jag ska gå in till salongen i morgon för att visa håret. Jag vet dock inte om jag vågar göra något mer omdanande än att i alla fall låta dem fixa till "utväxten", tänk om de gör färgade slingor som blir ännu värre! Så som jag ser ut nu är i alla fall ok, jag överlever. Nu några dagar efter har den mest intensiva gula tonen lagt sig i alla fall. Mina snälla vänner och arbetskollegor hävdar att det visst ser väldigt ljust ut men ändå inte konstigt.

• pauspling

Sessan-07: Hoppas att det loser sig! Jag tycker du ar modig som kontaktar frisoren igen. Du betalar for att bli nojd, sa du gor helt ratt! :)

Titta pa denna video pa youtube:

Tror att just denna ar arrangerad, men huh...tank om det faktiskt hande pa riktigt?

• Sessan-07

Den filmen var ju helt otrolig!!! Jag såg inte hela, men det räckte i alla fall. Såå hysterisk är inte jag i alla fall.

Jag gick tillbaks till frisören, men insåg snabbt att de inte ville lägga ner speciellt mycket tid och energi på att få mig tiptopnöjd. Jag kände mig inte heller speciellt säker hos dem! Så jag gick förbi en annan mycket dyrare frisör som har sitt rykte att tänka på, och där hade de oceaner av idéer för hur man skulle kunna fixa till håret så att det blir fint och ser naturligt ut. Jag ska boka in en tid där två veckor innan bröllopet, kosta pengar lär det göra, men fin lär jag bli.

Tack för supporten!

Svar på tråden Slingor blev helblondering... Så besviken!