• Tessilina

Fotograferas före eller efter vigsel??

Hej!

Har beslutsångest..
    Kan inte bestämma mig för vad som är bäst.
    Att fotas före eller efter vigseln??!
    Man vill ju inte gärna att det ska kännas stressigt att hinna med både middag och dans då festlokalen stänger 01:00.
    Vet inte hur lång en middag brukar vara?
    Vigseln börjar 15:00.
    Är samtidigt roligt om min blivande får se mig första gången när jag går in i kyrkan.

Vill gärna ha lite tips på hur ni tänker göra alt har gjort.

• Svar på tråden Fotograferas före eller efter vigsel??
  • ;o)

Tessilina -

Vi har samma förutsättningar, vigsel vid 15,00 och fest till 01,00, och vi ska ha fotograferingen före. Sambon ville eg inte heller se mig, men det får vi jämka på. Jag vill skåla och mingla efter vigseln och inte dra igång middagen för sent.

• Firestarter

Vi kommer att fotas innan vigsel. Vi gifter oss klockan 16.00.
    Jag känner att det kan dra iväg med tiden annars. Det ska ju bli middag och dans å allt! Sen vill man ju smita iväg lite innan alla andra så man får lite tid gemensamt på natten..

Annars kan ni väl göra så att alla enskilda kort kan tas innan, och gemensamma efter om det är jätteviktigt att din blivande inte ser dig innan vigseln.

• eliin

Vi kommer mest troligt fotas efter vigseln, vi gifter oss kl.13 så för oss känns det väl stressigt att göra det innan...Men vi har inte helt bestämt oss, det gäller ju att sysselsätta gästerna om man kör på den varianten. Det vi har spånat lite kring är en tipsrunda med lite förfriskningar på vissa "stationer"... Vi hoppas och tror att det iså fall kommer vara uppskattat...

• Angelill

Vi kommer att fotograferas innan vigseln, eftersom en kompis som fotograferade sig efter själva vigseln tyckte att det blev stressigt och att gästerna fick vänta över 1,5 timmar. Jag tror att jag personligen kan slappna av bättre om fotograferingen är innan. Dessutom kan det nog bli en mysig stund som man får tillsammans om man får samla sig lite innan. Men visst kan det vara helt magiskt att mötas vid kyrkan också. Fast det jag hoppas på är att lite av den där "oj vad fin du är - ja du också"-magin ska fastna på korten

• Marre07

Vi ska precis som Firestarter fotas innan vigseln. Vid 14.00 ca... Vigseln är 16.00!
    Det kändes bäst eftersom efter vigseln vill jag bara kunna njuta och få gratulationer.. och sen ska vi glida runt i vår veteranbil och skåla i champange i baksätet ... och sedan bär det av till festlokalen! Det tar sin tid allt ändå.. och man vill ju inte låta gästerna vänta allt för länge ...
    Kram och lycka till!

• Marre07

Angelill>>> Jag har hört att den magin VERKLIGEN brukar fastna på korten......
    iaf enligt fotografer som berättat!!

Sen så vill jag inte riskera, trots att jag har vattenfast smink, att nåt ska se kladdigt ut på korten.... Man lär ju gråta en del... om jag känner mig själv rätt....

• Firestarter

Det som kan vara jobbigt att fotas efter är att man har ris och annat i hår och på kläder. Även läppstift på kinder från mammor å mor och förmödrar med flera! :)

• Lilla Li

Vår vigsel är kl 16 och vi fotograferar oss efter det. Detta har vi valt av flera anledningar:

- Vi vill inte se varandra före vigseln
    - Området kring kyrkan är otroligt vackert och vi vill fotograferas där = sparar tid eftersom vi inte behöver åka någon annanstans
    - Vi vill inte börja med middagen för tidigt

Så nu blir det så att vi bjuder på lite cider och kanske snittar på kyrktrappan. Vi smiter iväg och fotograferar oss. Gästerna uppmanas att vara på festlokalen senast kl 18. Tiden fram tills dess är fri, de kan checka in på hotellet och annat om de behöver det. Kl 18:30 anländer vi till festlokalen.

• Fru Henax

Vi planerade att fota oss efter vigseln men efter att vår fotograf kollat upp ljuset och liknande så bestämde vi oss för fotografering innan. Och nu i efterhand inser vi båda att det var otroligt rätt! Den där pirriga och förväntansfulla känslan fanns helt klart med på bilderna!
    Efter vigseln så var man så avslappnad och tänkte mest bara på "ge mig mat!"!

Och precis som Firestarter säger... Bilderna efter vigseln är FULLA av stora riskorn! Och naturligtvis läppstiftsavtryck!

• Lena+Mattias=sant

Fotas av fotograf innan och av gäster efter. För att få mer tid och för att gästerna ska slippa vänta.

1h per rätt är inte orimlig tid för middagen.

• kentfantast

Fotta er före!
    Efter har kanske sminket runnit eller smetats ut av alla kramar och du har kanske ris i håret och hans corsage kan ha plattats till av kramarna och så slipper gästerna vänta och så vidare och så vidare.

Vi tog fotografen innan, men sen fottade min svägerska oss lite efter vigseln så man skulle ha några "äkta" kort oxå.

• tree

vi gifter oss kl 15:30, så ska vi fotograferas innan vigsel... efter vigseln tar vi några bilder med riskastning och allt.. då är det champagne mingel för 1 timme... då är det 17:30 och matdags! det är lite tight att tar bilder efter vigsel om man har det så sent...

• LidaM

Vi gifter oss klockan 15.00 också och kommer att ta bilder innan. Vår fotograf kommer vara kvar resten av dagen så han kan ta bilder efter också.

• silvera

Vår vigsel var kl 14, och vi fotograferade oss innan. Det var stressigt, men vi var tvugna att göra så, pga ljuset. Vi gifte oss i december...
    "Sommarbrudar" kan ju fotografera sig utomhus, nästan när som helst...
    *lite avundsjuk*

Svar på tråden Fotograferas före eller efter vigsel??