• Coornet

Bästa tjejkompisen ska gifta sig!!!

Min bästa tjejkompis sedan 14år gifter sig i augusti.

Jag har massor idéer på vad jag kan köpa till henne i bröllopspresent, men det är precis de som är problemet. Jag vet vad hon uppskattar men inte han..

Vad köper jag????

• Svar på tråden Bästa tjejkompisen ska gifta sig!!!
  • MissLovely

Hej min tjejkompis ska oxå gifta sej snart. jag funderar också på just vad som passar båda två. men jag tänkte köpa en fin present till henne på möhippan, och sedan något till båda till bröllopet. funderar på att bidra till smekmånaden men vill helst att det ska vara ett minne. men jag har sett en fin prydnadsstaty som föreställer ett brudpar..vad tycker du om det?

• Fru (snart) Lundberg

Jag ska själv gifta mig snart och vi kommer att önska oss ett litet bidrag till vår resa. Det är visserligen alltid trevligt med något litet minnesvärt av sin kompis men om brudparet har önskat sig ett bidrag så lovar jag att det är det de uppskattar mest!

Vill man ändå köpa något till sin vän så är det ju ett utmärkt förslag att köpa något till möhippan, något som då bara är till henne!

• Mirranda

Förlåt om jag lägger mig i! :) Har ju inte nåt med det att göra.. men nää prydnadsstaty! Är det så kul?
    *skäms lite att jag yttrar mig men kände mig tvungen* flåt flåt..:)

• Mirranda

Jag tar tillbaka allt! Det kanske är en jättefin staty! Förlåt, jag blev bara larvfnissig...

• jvk

Måste bara tala om vad jag drömde att jag fick av min barndomsvän sen 22 år; sex st hela laxar i en låda! De stack upp lite hur som helst. Inget bra tips, jag vet, men jag var tvungen, vad får man allt ifrån när man drömmer?

• MissLovely

Kanske det man VERKLIGEN INTE vill ha utav kompisen kommer upp i drömmen hehe..

Mirranda:

Det är en staty på ca 30 cm på ett brudpar som kysser varandra. väldigt fin faktiskt. men alla har ju sin smak!! ;)

• silvera

Jag hade blivit jätteglad åt att få en blandad "delikatesskorg"! Gott vin, eller bubbel, lite choklad, favoritgodiset, skumbad, fina handdukar, (kanske med namnen på?), lite erotiska grejer, som kanske en massageolja/glidmedel med smak?

Allt beror ju på hur mycket du vill betala för presenten? Sedan att du kanske inte känner hennes man så bra, vad gör det? Han lär ju uppskatta en sådan korg också...

Jag brukar ofta plocka ihop lite olika korgar till folk som fyller år, eller har inflyttningsfest mm, och det brukar alltid vara uppskattat. Jag hade själv uppskattat en sådan present...

När jag tänker på de presenter vi fick på vårt bröllop, så är det inte alla ljusstakarna i första hand, utan på de mer personliga sakerna vi fick, som var trevligast...

• brud  nästa år

Nu är nog jag dum men själv skulle jag ställa statyn i en gardreob. Prydnansaker är ju svårt att köpa för alla tycker ju olika, det är bäst man får bestämma själv vad man ska dekorera sitt hem med. Hoppas jag inte sårar någon nu för jag menar inget illa.

• silvera

Jag kanske ska tillägga att vi fick åtta ljusstakar.... Så jag tycker inte att det är så där himla kul, med "minnessaker" från gästerna.

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Kanske en Yucca-palm (eller vad de heter)... Då kan de alltid tänka tillbaka på bröllopsdagen när de vattnar den.

Med en snygg kruka, kanske med underskrifter och en dikt skriven på eller så, tycker jag att det blir jättefint och personligt. Sedan kan man ju alltid hänga något i också...

• Coornet

Vi brukar alltid ge "roliga" presenter. Var på chokladmässa i går och hittade "kärlekschoklad" som man kan leka med men ändå ha ppå mackan dagen efter, den gillade jag ;)

• anne på grönkulla

En upplevelse av nåt slag - kanske något ni kan göra tillsammans alla fyra? Middag, teater, picknick, kryssning, spa, sportevenemang, etc - nåt som passar de flesta borde gå att hitta.

En delikatesskorg är en trevlig ide också.

En vinrad i Frankrike eller några flaskor fint vin.

Kökssaker - bra knivar eller kastruller t ex.

Skulle akta mig för prydnadsaker om de inte önskat sig dem. Konst kan vara ett undantag (om det är en stil/färg/konstnär som ni vet att de uppskattar).

• Fea

Vet du något om vad de brukar göra tillsammans? I så fall är det ganska bra att utgå från det.

Brukar de tex gå långa skogspromenader kan de få ett fint picnic-set, eller om de ser mycket film tillsammans så kan du ge dem ett paket med fem superbra filmer och en påse popcorn.

Jag tycker att det är viktigt att det är något som är användbart.

• Coornet

Ja det håller jag verkligen med om.

Presentkorgen är en bra sak dock, korg med kärlekstema :)

Svar på tråden Bästa tjejkompisen ska gifta sig!!!