Ring eller inte vid förlovnings-frieri
Hej på er alla.
Tänkte fråga er om hjälp, för jag har gått och funderat på detta ett tag nu.
Jag är en av tjej som antagligen snart kommer "ta saken i egna händer" och fria till min sambo.
Jag har en ungefärlig koll på hans ringstorlek så att köpa en ring är definitivt en möjlighet. MEN! Jag vill ha rätt fina ringar till vår förlovning, släta men de blir ändå rätt dyra p.g.a materialvalet. Jag är student och min ekonomi tillåter inte mig att lägga pengarna (själv) på våra ringar just nu. Dessutom vill jag kunna gravera in ett datum i dem direkt när jag beställer dem. Jag vill inte behöva skicka tillbaka min ring efter förlovningen för gravyr. Datumet skulle i så fall inte vara mitt frieridatum utan ett datum vi väljer tillsammans som "förlovnings/ringväxlingsdatum" och därför kan bli extra mysigt med extra god middag och annat mys.
Min plan var oxå att vi skulle dela på kostnaden för våra ringar och jag skulle nog inte gå med på att han ska betala allt, som han säkert skulle försöka övertala mig till att göra när det väl kom till kritan.
Åter till saken, ska jag nu, med tanke på min skrala studentekonomi:
Köpa två lite billigare ringar och gravera in till exempel:
"Paxad av NAMN"
"Snart förlovad med NAMN"
"Upptagen med NAMN"
"Älskad av NAMN"
Där NAMN naturligtvis byts ut av mitt namn i hans ring och hans namn i min ring.
Jag gillar ringarna som symbol och som minne och med dessa ringarna behöver jag ju inte fippla med datum tänkte jag.
I så fall tänkte jag att man kan flytta över den ringen till höger hand när man väl införskaffar de "riktiga" ringarna eller kanske ha dem på höger hand hela tiden?
Eller ska jag helt strunta i ringar vid frierit?
Så, nu behöver jag er tjejer och killar här inne, hjälp mig att vrida och vända på det här! Om ni tycker att jag ska fixa sånna här provisoriska ringar, så kom gärna med förslag på gravyr.
Tack för hjälpen vänner, ni är toppen!