Rengöra kabukiborste
Hej,
Jag har en ID kabukiborste och skulle behöva rengöra den. Hur rengör man en kabuki? Jag har för mig att jag har läst någonting om schampo, går Redken All Soft bra isåfall? :)
Tacksam för svar.
Hej,
Jag har en ID kabukiborste och skulle behöva rengöra den. Hur rengör man en kabuki? Jag har för mig att jag har läst någonting om schampo, går Redken All Soft bra isåfall? :)
Tacksam för svar.
Japp det går utmärkt med schampo. Jag tog mitt vanliga schampo. Jag har också andvänt vanlig handtvål någon gång. Har också en kabuki från ID och den blev otroligt mjuk och fin efter tvätt. Den är minst lika mjuk som min smashbox #19 nu.
Hej,
Tack för ditt svar. Kan man ta sin rengöring som man har till ansiktet och tvätta borsten med tror du? :)
Hur lång tid tog det för borsten att torka?
Babii
pbi: Det tror jag att man kan, om det inte skulle vara en väääldigt krämig som inte går bort från borsten... Det tar nog ca 10 timmar för den att torka ordentligt. Tänk på att torka den plant så att vatten inte rinner ner i borsten och löser upp limmet.
Hej,
Ok, tack. Jag testar med ansiktsrengöringen från Dermalogica.
Tack båda för era svar. :)
Finns ju särskild borstrengöring annars. Men det där går säkert bra, jag använder schampoo.
Jag har borstrengöring. Skulle inte använda ansiktsrengöring utan i stället milt schampo, sidentvål eller liknande. Brukar försöka krama ur vattnet försiktigt, lägger sen borstarna lite lutande (med stråna lite nedåt och skaftet uppåt) på en frottétvättlapp på vårt värmegolv (som inte är särskilt VARMT, för det kanske inte är så bra för dom?) och sen låter jag dom torka över natten.
Jag andvänder shampoo OCH balsam.. Jag tycker den blir så sträv utan balsam.
Yes diskmedel fungerar alldeles utmärkt!!
20071231
Hjälp, hoppas du skämtar... Diskmedel är inget att ha till sina borstar regelbundet, då blir de slitna vill jag lova.
Tänk bara på att "forma" borsten lite efter, dvs så att inte håren spretar åt alla håll och att den får torka liggande. Får den torka stående kommer vatten ner i Nadtaget o limmet kan släppa
rocketqueen
Ånej, skojar gör jag inte!! Att använda yes var precis vad jag fick lära mig när jag utbildade mig till make up artist... Använder mig faktiskt alltid av diskmedel & det är iaf inget fel på mina redskap...
Ok, jag skulle inte göra det iaf...
Hej,
Tack alla för era svar. :) Jag har tvättat den nu med dermalogicas rengöring för normal hy och nu torkar den på ett hushållspapper, jag ser till så att inget vatten rinner in i borsten, hehe. Jag tror mitt schampoo hade blivit för tjock konsistens för borsten så nu väntar jag med spänning på tills den torkat. :)
Ibland undrar jag varför de har så dåligt lim i borstarna, så att det löses upp om vatten skulle komma i kontakt med det... Miljöskäl?