• Fru H

Mensvärk utan mens?

Jag slutade med p-piller i november och från det att jag slutade med pillrerna har jag haft regelbunden mens. Grejen är att nu är det snart dags igen, men lite tidigt har jag jordens menssmärtor. Ordentliga kramper, man vill bara ligga med varmvattenflaska på magen Jag har haft så i ett par dagar, alltså kraftigare än vad jag brukar ha. Dessutom har det inte kommit en droppe blod! Känner mig inte "mensdags" i övrigt, brukar alltid gråta lite och känna mig nedstämd innan. Någon som har någon idé?

Vi försöker lite halvt om halvt börja skaffa barn, men utan press! Det kan ju ta sin lilla tid som många skrivit om tidigare!

/Tacksam för tankar

• Svar på tråden Mensvärk utan mens?
  • Lena_O

När jag blev gravid första gången, så kändes det som ständig mensperiod. Att det precis är känslan timmarna innan det sätter igång. Skillnaden var att det höll på under längre tid.

Att du har ont låter inte bra. Du bör nog åka till en barnmorska idag.

[fakta]
    Kramperna under mens, är när livmodermunnen öppnas några millimeter så att mensen kommer ut. Att du fortfarande har kramper och att ingen mens kommer, får mig att tänka på att något "hindrar".

Berätta hur det gick!

• Anonym

Jag brukar ha mensvärk en dag innan jag får blödningen, så har jag haft sen jag slutade med p-piller och jag tror då inte det är onormalt.
    Men ett par dagar med kraftiga smärtor hörs ju inte så bra. Kan det vara så att du är gravid? Min mamma säger att hon hade mensvärk i två veckor när hon precis blivit gravid.
    Kanske dags för clearblue?

• Fru H

Jag brukar också få ont dagen innan, nu ett par dagar istället. Fast det värsta har nu avklingat...

Givetvis tar man ju varje förändring mot det vanliga som ett tecken på graviditet!! Man hoppas ju ändå lite!

• Jenna

Kan det vara ägglossning? Då brukar jag ha ont.

• f.d. Svart brud

Fru H,
    jag har en liten annan teori.
    Har du möjligtvis varit hård i magen när du haft denna "mensvärk"?

• Anonym

Vore mest rimligt att du har ägglosning!

• Anonym

Vad menar du, Svart Brud?
    Berätta gärna din teori eftersom den stämmer på mig?

Tack!

• Anonym

Jag började äta p-piller i höstas efter ett längre uppehåll. De två senaste månaderna har jag haft mellanblödningar och sedan vanlig mensvärk när mensen skulle kommit. Men inte en droppe blod när det ska blöda. Man blir ju nervös. Gjorde ett test förra månaden som var negativt. Påfrestande att behöva testa varje månad. Kan det vara så att p-pillrena gör så att blödningen uteblir?

• skrållan

jag är gravid i tredje månaden o jag har mensverk nästan jämt känns det som, det är livmoderns om växer säger BM. jag trodde de skulle gå över men jag hör visst till dom som kan ha det hela graviditeten, så kolla du så du inte är gravid. lycka till
    kram

• Fru H

Eftersom min fråga flyttats upp får jag väl rapportera! Givetvis var det mensvärk, tydligen kommer den några dagar tidigare nu när jag slutat med piller. Att lära känna sin kropp igen tar visst tid! Såklart blev jag så besviken så att jag höll på att dö!! Men vi tog nya tag (!) och nu sitter jag här igen och väntar... Om min cykel följer de senaste två månaderna borde mensen komma mellan torsdag till lördag. Så, snälla alla underbara människor här, hjälp mig att hålla tummarna hårt för att det blev nåt denna gång!

/nervös

• Anonym

Svart Brud, väntar fortfarande på att du ska berätta om din teori.

Hoppas du ser det här, för det passar in på mig nämligen.

• Josse

Fru H *jag håller tummarna*

Svar på tråden Mensvärk utan mens?