• Starstruck

snygga billiga inbjudningskort

happ..har sett såååå fina kort men de är alldeles för dyra...bjudna gäster är ca 200 st och vi kommer att bheöva dela ut ca 150 kort. har funderat på att göra egna men det kosatr mer än att köpa färdiga...nån som har några tips på billigt?

• Svar på tråden snygga billiga inbjudningskort
  • Kakan -07

Hur kan det bli dyrare att göra egna än att köpa färdiga?!
    Enkla, fina färdigvikta kort finns på Matton, Panduro, Svanströms (för att nämna några) billigt. Sen behöver du bara en inlaga (nåt enkelt, tunnare papper) och så kanske en stämpel på utsidan. Klart!
    Inte särskilt dyrt alls!

• Jenny_Åland

färdigvikta kort kan man ofta köpa i t.ex. 10-pack. så det kan inte bli så dyrt. sen skriver man inbjudan i datorn och skriver ut på kopieringspapper som en inlaga.

• praline

Jag har gjort egna, köpte fint papper, band, lack, sigill men när jag gick in och jämförde priser på tex kortdesign blev det faktiskt inte så stor prisskillnad typ 100 kr dyrare att beställa och det kan de vara värt om man ska göra många. Men sen blir de ju mer personliga när man gör dem själva.

• Sandymon

Tipsar om färdiga kort+kuvert på Skapa Hobby, 10 kort+kuvert för 30 kr! Finns i olika färger, sen är det bara att köra på Kakan-07´s tips. Nåt finare papper inuti och stämpel! Så kommer vi göra.

• Maira

Ett ställe där personalen är väldigt duktiga på att ge tips och råd om hur man kan göra snygga kort utefter egen budget är pappersboden. Titta på hemsidan www.pappersboden.se så kanske du hittar något bra.

• Starstruck

tusen tack för alla svar! när jag kollade upp och jämförde med göra-själv och färdiga så blev det dyarare att göra-själv...men jag kanske måste hitta en annan återförsäljare av papper o dylikt! tusen tack alla ni!

• N&N

Jag köpte två rullar billig tapet (skimrande medaljongmönster) och skar dessa i A4 till altarskåp. Dessa rullar räcker till 55 inbjudningar och minst 100 program (ska ha tapeten som utsida på våra festprogram). Rullarna kostade 169 kr/st.

Dessutom har jag köpt tunt inlagepapper till inbjudningarna för 3 kr/papper samt ett pärlemoskimrande transparent papper (ett papper räckte till tre inbjudningar) för 3 kr/st. Köpte sen sidenband för 32 kr/rulle och har använt ca 1,5 rulle. Totalt har jag betalat:
    169 + 169 + 54 + 159 + 32 + 32 = 615 kr för 53 inbjudningar och 100 program.

Får dessutom massor med komplimanger för inbjudan när folk osar :) som kuriosa...

• Starstruck

N&N

shit vad smart! jag hade aldrig kommit på att göra nåt sånt!

• Lilla Li

Som vi gör våra inbjudningskort så blir det urbilligt - behöver bara svart färgpatron till skrivaren (om man inte redan har det - då blir det ju ännu billigare) och lite grövre vitt papper. Skriva ut, vika, färdigt.

• be happy

N&N
    Vad är altarskåp? :? Klistrade du tapeten på nåt annat papper? Var det inget tryck på baksidan av tapeten? Bara undrar eftersom det låter som en otroligt cool idé!! :)

Svar på tråden snygga billiga inbjudningskort