• pasia

Bra (och billiga) tårtor i stockhom?

Vår budget börjat att krisa, så jag är i behov av bra tips på billiga bröllopstårtor i stockholm. Eftersom jag bor i Malmö har jag inte så stor koll på stockholm så gärna så mycket information som möjligt...

Funderar ifalld et finns något konditori i typ "förorter" som rinkeby som säljer billiga tårtor.

Vad ligger allmänt en ganska stor bröllopstårta på?

• Svar på tråden Bra (och billiga) tårtor i stockhom?
  • viktualia

Testa med Ica Maxi eller liknande stormarknader, de brukar ha bra pris på tårtor!

• pasia

viktualia

hehe fast har dem bröllopstårtor? jag vill ju endå kunna beställa o kanske t o m provsamaka, det ska liksom vara flera våningar :)

• Bruden blå

Jag tror att kombinationen just bröllopstårtor + stockholm + billiga = omöjlig tyvär.
    Det smartaste man kan göra i så fall är att köpa någon annan tårta man tycker om och dekorera dom själva och bygga eller köpa/hyra en egen tårtställning. Men traditionella bröllopstårtor är svåra att hitta till bra pris i stockholm. Har kollat runt en hel del. Och det är verkligen ockerpriser i stockholmstrakten. Tar man längre utifrån kanterna så är det ändå fraktkostnad och går på ett ut.

• pasia

Usch... men hur mkt pengar snackar vi om? Jag har absoulut ingen aning... Försöker googla mig fram, men hittar inga priser alls...

• Bruden blå

pasia
    45kr/ bit + leveransavgift på 3-500kr är nog ett pris för en "riktig" bröllopstårta som du kan räkna med.
    kan ni tex tänka er alternativa bröllopstårtor så kan man komma ner i pris.

• Gyllan

Vi har beställt vår tårta på Ica Maxi Haninge av flera andledningar.

1. De gör en underbart goooood moussetårta med mörkchoklad och passionsfrukt, serverad på en browniebotten. Sambon tycker inte om marsipan så vi vill ha en mousse, och deras är den godaste vi smakat, vi har "ätit oss runt" på flera ställe!

2. Priset! De tar endast 35 kr per bit, på alla sina bröllopstårtor. Och då är det antingen flera våningar ovanpå varandra eller en "trappa". Och de har bilder på andra bröllopstårtor de gjort, de ser mycket mycket fina ut, som om de skulle vara gjorda av ett mycket bra konditori.

3. De har sju stycken bagare anställda på heltid, så det är proffs som gör tårtorna, även fast det är en stormarknad.

Så nog går det att underbart goda tårtor och billigt i Stockholm! Deras moussetårtor finns även till försälning normalt, dock inte lika dekorerade som bröllopstårtorna, men om ni vill smaka och så...

• MrsMe

jag rekomenderar www.cakehousekatarina.se hon har gjort flera tårtor till vår släkt, är duktig, trevlig och nogrann. En riktig allkonstnär.
    Kan inte uttala mig om priset då vi fått "kompispris" men har för mig att hon ligger under snittpriset. Kontakta henne via sidan vet'ja.

• N&N

Testa ICA Maxi i Sickla! De har jättegoda och fina tårtor, suveränt duktiga som jobbar där och engagerade. Vi var där och diskuterade tårtor med dem och de har bröllopstårtor och man kan verkligen välja precis vad man vill ha. Mycket billigare än hos ett konditori på stan.

Vi beställer från en ICA-affär i Norrtälje då det är närmare till vår festlokal och kommer att betala 1 600 kr för tårta till 100 personer. Det blir en tårtbuffé med många olika sorter men flest moussevarianter.

Svar på tråden Bra (och billiga) tårtor i stockhom?