• Lily.

Ska jag ta upp detta med honom?

Min kille sa att han vill förlova sig med mig och jag sa att jag ville vänta lite,då vi haft lite "stormigt".
    Till alla hjärtans dag sa jag till honom att nu ville jag också.
    Sen tittade vi lite på ringar och bestämde nästan ut ett par.
    Men han ville inte boka dem då utan tyckte vi skulle tänka lite.
    Nu vid detta laget tyckte jag att jag tjatat en del på honom att vi skulle åka och titta på ringar och så,så jag har nu inte tagit upp det med honom.
    Och han säger inget om detta.
    Så nu undrar jag ju VILL han inte förlova sig med mig?
    Jag vill ge honom chans att "mogna" och inte pressa honom in i detta.
    Men det var ju faktiskt HAN som frågade och ville förlova sig först...*förvirrad*

• Svar på tråden Ska jag ta upp detta med honom?
  • Lady o Lufsen

Låt det ta tid!

Att han frågade betyder inte att han vill förlova sig just nu och att han inte vill förlova sig just nu betyder inte att han inte vill förlova sig alls!!!

Han lade kanske ut en krok och ville se vart det tog vägen- prata med honom om vad du känner inför detta och åt vilket håll dina funderingar går.

Lycka till o kram!!!

• NuFru

Du kanske har en överraskning som väntar på dig...?
    Mitt tips är att låta det bero ett par månader innan du tar upp samtalsämnet igen. Förhoppningsvis blir du friad till under den tiden...

• PennyJenny

Bäst svar får du väl ändå om du frågar honom rätt ut...*ler*

• prinsessan_

Fråga honom det du skriver här, att du så gärna vill att ni ska förlova er snart och undrar hur han känner inför det hela?

Kan ju vara så att när han frågade första gången, så ville han mer bara känna efter hur du kände i frågan (och kanske inte förlova sig med detsamma, som Lady & Lufsen skrev). Eller så har han en överraskning på G. Vem vet?! :)

Ta upp frågan lite försiktigt så märker du nog var han står...
    Men tjat fungerar inte (en som vet)

:D

• Lily.

Vad spännande det låter om jag har en överraskning att vänta som ni skrev "NuFru" och "prinsessan_"

• ¤Flickan¤

Jag tror definitivt att du har en överraskning som väntar på dig!

Ha bara lite tålamod och meddela om något händer! ;)

• Lily.

¤Flickan¤ Jag lovar att meddela om det händer något spännande.

• Lily.

NU har vi bestämmt tillsammans att vi ska förlova oss den 7/7-07

• jagärsåkär

Han behöver säkert veta om du verkligen vill. EFtersom han frågade dig först och du tvekade så tycker han nog att det är bättre att ligga lågt. Bollen kanske är hos dig nu eftersom han ville men vill vara säker på dig nu.

Så låt det bero lite och sen ta upp det igen när det känns rätt! Men man ska ju helst inte förlova sig mitt i en storm. Kan bli som att man försöker lappa ihop nåt, men jag tror inte på den metoden alls...

• prinsessan_

Åh grattis Lily!
    Jag är sååå avis på dig gumman. Lycka till med förlovningen (kul att du fick din prins till slut) ;)

• Lily.

"prinsessan" Tack!
    Just nu är det lite rörigt i våra planer dock ,då han såg att man får den minsta ringen gratis på Guld Fynd fram till den 15/5.
    Så det blir kanske en tidigare förlovnig är vi planerade.
    Men det gör ju inget

Och du då?
    Väntar du på att din prins ska vilja förlova sig,eller?
    Du har kanske inte träffat honom än?

• prinsessan_

Tack för att du frågar Lily. Vi har precis bestämt oss för en sommarförlovning :D

Får man den minsta ringen gratis på Guldfynd? Finns det många ringar att välja bland?

Lycka till tjejen ;)

• ennie

Men Lily tänk efter lite ;O)

Beställ era ringar nu med gravering och allt och hämta ut dem innan den 15 maj!!!
    Guldfynd bryr sig inte om vad ni graverar in för datum i era ringar bara ni handlar innan deras erbjudande går ut ............

Sen får ni ju själva gömma ringarna där hemma tills det är dags 7/7-07 :O)

Kramiz Jennie

• wife 2 be - been wife

då förlovar ni er på vår bröllopsdag 070707. Lätt datum att komma ihåg
    Grattis!!!

• Lily.

"primsessan_" Ja,de har erbjudande på GuldFynd fram till den 15/5.
    Finns rätt mycket att välja på.
    Grattis till er stundande förlovning!

"ennie" Ja så kan man naturligvis göra.
    Men köper vi ringarna innan den 15/5 så tidigarelägger vi nog förlovningen.

"becoming wife" Tack!

Svar på tråden Ska jag ta upp detta med honom?