• Lotta_Anderberg

Bra el dålig gåva - gäster och andra som skriver en hälsning?

Blivande brudar!!

Jag har fått en idé till en gåva, och vill veta om den är bra eller inte...

Varför? -
    Ofta glömmer folk att skriva i gästboken, ibland vet man inte ens vad man ska skriva osv.

Jag tänkte att man kunde be gäster och övriga vänner, kollegor, bekanta att skriva en hälsning till brudparet samt bifoga ett foto av sig själva. Sedan skicka det till mig, tärnan! Sedan sammanställer jag dessa hälsningar, scannar eller klistrar fint..?

Så överlämnas denna bok på bröllopet som en överraskning från alla till brudparet?!

Skulle det vara något tror ni?
    Är lite rädd att ingen skulle svara så att det inte blir något av det hela?..... är också rädd att köra över brudparet som ska ha en gästbok..

Tänkte först skriva om texterna på datorn och sammanställa i en tryckt bok istället, men det blir nog mer personligt att behålla originaltexterna?

Skulle ni uppskatta en sådan gåva?

*förvirrad*

• Svar på tråden Bra el dålig gåva - gäster och andra som skriver en hälsning?
  • tindra!

Det låter toppen, underbart!

(men mycket jobb för dig =))

• Fru Cinderella

Men det behöver ju inte vara en "Gästbok" be kanske gästerna skriva något annorlunda.. döp boken till "Tips från coachen" eller vad som.. kan ju innehålla "Gästernas 80 (beroende på hur många de är) bästa äktenskapstips... eller liknande..

Riktigt kul idé!

• wozzgirl

Mkt jobb och folk är kanske inte så into att fixa foton på sig själva. Folk brukar sega med sånt.
    MEN en jättefin idé som jag skulle uppskatta.

• Jennybrewitz

Jag tycker det låter som en jättebra idé och tycker det är fint av dig att vilja ge en sån present.
    Men som du säger så kanske brudparet redan har tänkt på det där och kanske ska inhandla nån fin gästbok som dom tycker är speciell?
    Kan du inte fråga brudparet om du får ha hand om gästboken, men att du inte berättar hur du kommer göra?
    Sen är det ju bara hoppas att alla gäster gör det här, men du kan ju säga till alla att det är viktigt!!

• Stormis

Jättebra idé. Kör på! Sen kommer du säkert inte få in svar från alla, men det får väl bli som det blir. Foton kanske dessutom krånglar till det och låt folk skicka ett mail om de föredrar det, hellre att det blir av. Vi gör liknande grej när någon slutar på jobbet och det slutar i lyckotårar varenda gång!

• JuliBrud07

Vi skulle bli jätte glad om någon av våra gäster hade lagt ner så mycket tid på en så rolig och personlig pressent! :) Kör hårt! :D

Svar på tråden Bra el dålig gåva - gäster och andra som skriver en hälsning?