Bordsplacering
Någon som vet hur man får in en bordsplaceringskarta i festprogrammet? Jag ska ha dubbelvikt A4, vikt på längden och har mallar till det.
Någon som vet hur man får in en bordsplaceringskarta i festprogrammet? Jag ska ha dubbelvikt A4, vikt på längden och har mallar till det.
Låt det gå över två sidor.
Mitt råd är att inte lägga in bordsplaceringen i festprogrammet. Det kan bli bortfall bland gästerna de sista dagarna och ni behöver göra om placeringen. Inte kul med ett färdigtryckt som är fel.
Rosenhaga
Men hur har du då tänkt att bordspalceringen ska fungera alltefter gästpresentationerna?
Det undrar jag också. Jag har gjort en presentation av gästerna och då måste man ju ha med en karta på hur dom sitter. Vet ni har man gör den kartan bäst? Man kan ju göra den här på BT, men namnen blir helt fel, går liksom i varandra. Och hur får man den sen in i wordmallen?
chrissa
Om namnen går i varandra testa att minska bordens bredd, har jag gjort.. fungerade super.
Du kan ladda ner bordsplaceringen när du är klar.. och lägga in den som bild.
Själv tänkte jag fixa så att den bilden blir mittuppslag så slipper man dela på den och skriva ut på två papper.. svårt att få det och passa ihop..
Håller med Rosenhaga.
APG
Jo håller också med.. men hur fixa det smart med gästpresentationerna i programmet?! Har ni smarta lösningar?!
Tack för alla tips!
Sorry, har inget bra råd i ärmen där - har aldrig riktigt sett poängen med gästpresentationerna heller. Inte meningen att "såga" nån, men allting som innebär en massa jobb runtomkring och som gör att man måste "låsa" placeringen tidigt gör en rätt stor risk för att man måste göra om jobbet och skapa stress och irritation i onödan.
Jag kommer att ha ett stort papper som jag kommer ha bordsplaseringen på, som kommer sitta på dörren på väg in i festlokalen. Så kan folk medans dom tar sig ett glas skumpa kolla på tavlan vart som ska sitta.
Men det kommer iof stå en som kommer hänvisa varge gäst till sin plats oxå så det går lite fortare...