Möhippa – hur långt innan?
Hej!
Egentligen är det ju inte jag som ska oroa mig för att planera in en Möhippa, men jag har ändå några funderingar kring detta.
Vet ni om det finns ngn slags ?regel? på när Möhippan egentligen ska vara?
Jag gifter mig 7/6 och min tärna är bortrest två veckor mitt i maj ? typiskt! Sedan är det bara en helg kvar innan bröllopet och det känns lite stressigt precis helgen före. I slutet på april gifter sig en annan kompis så då går det inte heller. Skulle man kunna ha Möhippan på påskafton eller finns det risk att folk är uppbokade med annat då? Alternativet är ju tidigare i april eller
t o m redan i mars men är det för långt innan bröllopet? Det är ju roligast om så många som möjligt kan vara med ? dessutom har jag flera kompisar som bor i andra städer, därför krävs lite framförhållning och planering.
Förresten; hur vanligt är det att just tärnan är huvudarrangör av möhippan? Och hur gör man när inte alla känner alla av ens kompisar?
En sista fråga; hur vet den/de som arrangerar möhippan hur många av mina kompisar som jag vill ha med på denna? Kan jag lämna ngn slags lista till min tärna/arrangören eller verkar det som man lägger sig i då?
Jag vill ha med dem som verkligen är mina vänner och då blir det ca 13 st. Har varit på ett annat bröllop då praktiskt taget alla kvinnliga gäster var inbjudna till Möhippan ? kusiner, killkompisars respektive med mera. Det tycker jag känns lite långsökt och opersonligt. Vad tycker ni?
Ser fram emot lite tankar och åsikter från er!