Problem med kondom. Hur löser man det här?
Min killes penis slaknar när man försöker få på en kondom. Finns det några knep för att klara av det? Använder vi fel kondom? Vilken sort använder ni?
Min killes penis slaknar när man försöker få på en kondom. Finns det några knep för att klara av det? Använder vi fel kondom? Vilken sort använder ni?
Detta ar ju ett jattevanligt problem som nastan alla par jag kanner har haft. Vet inte om det finns nagon enkel losning, det blir ju liksom ett avbrott. Du kanske kan hjalpa honom att satta pa den och gora hela kondomgrejen till nagot romantiskt installet for bokigt. Sa romantiskt det nu kan bli...
Jag tror inte att ni andvänder fel sort. Jag tror mer att det kan vara en psykologisk grej för killen speciellt om han inte gillar kondomer nåt vidare.
Tack, fler förslag?
vi bytte till avanti, latexfria kondomer. Värmen går igenom och skillnaden är jättestor. Min man säger att han efter en liten stund inte känner att han har den på sig, och jag känner då inte att där är något i vägen.
de är i och för sig fyra gånger dyrare än vanliga kondomer.... men det får det vara värt!
Kan inte påstå att jag varit med om något liknande...för mig/oss har det alltid varit mest avtändande med tanken på oönskade graviditeter eller sjukdomar.
En kondom som fått bra betyg av mina "testare" och som faktiskt är enklare att få på är "easy. ac" från RFSU.
www.rfsu.se/rfsu_s_olika_kondomsorter.asp
Varför inte byta ut mot annat preventivmedel?!
Vi vårt fall löste det sig med mer vana vid kondom.
Cinderella
Tänkte bli på smällen i sommar.:D :D Vi tänkte sluta tidigare i fall att mensen blir oregelbunjden i börjar.
Tänkte kila iväg till stans erotikaffär idag och köpa lute kådisar.
pilsk - Om ni ändå tänkte försöka bli gravida till sommaren, så varför inte bara köra avbrutet så länge.. Det borde väl inte vara någon jätte katastrof om en "olycka" sker då menar jag. Jag har själv anv avbrutet under långa perioder utan missöda och känner flera andra som oxå gjort det. Det är ju ingen rekommenderad metod men den verkar fungera hyfsat ändå och om ni ändå planerar på att sätta igång snart så... ;)