• aec

    Idéer för möhippa/svensexa

    Alla hippade/sexade brudar och äkta makar därute - vad fick ni göra på era svensexor/möhippor som var extra roligt?

    Vi kommer inte vara så många och har en begränsad budget men behöver idéer på roliga saker man kan göra. T ex måla en tavla av sin blivande, sjunga in en sång, etc.

    Vore jättetacksam för kul idéer!

  • Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa
  • nenne78

    saker som inte kostar eller är huvudattraktionen, kanske men ack så roligt att skåda!

    åka skidor genom stan, t ex genom drive thru'n på mcdonalds. Alltså det är ännu roligare utan snö. Antingen utklädd till gustav vasa (historielärare t ex) eller i spandex (idrottsfreaken).

    karaoke på stora torget

    öööh nu kom jag inte på något mer.

  • Pumpalot

    Min m2b fick åka skidor i hammarbybacken och därefter blev det middag och krogrunda. Väldigt städad svensexa :D

    Jag själv fick rida islandshäst på min hippa. 3 underbara timmar!
    Därefter spökade de ut mig, och jag fick sälja kondomer och pussar på stan.
    Middag och krogrunda var också givet.

    www.sparadiset.se har prisvärda möhippe-paket!

  • klurifax

    och jag skulle bli skitsur om mina väninnor fick för sig att jag skulle spöka ut mig, eller åka skidor utan snö. Eller sälja saker för den delen... men alla är ju olika! För mig ska en hippa inte riskera vara/bli pinsam.

    Var på en hippa där bruden bl a skulle beskriva sina väninnor med två ord, sen fick hon en engångskamera och hade i uppdrag att under dagen fota sin tolkning av olika saker, som: stor, liten , gullig, mjuk, rund etc som hon var tvugnen att fota i en viss ordning. Sen fick hon sina "kostverk" en ett album med minnen från möhippan.

  • aec

    Tack för era svar, tar gärna emot mer!

    klurifax - Jag gillar inte heller "förnedringsaktiviteter"! Din idé lät kul, mera sånt! Jag vill ha roliga grejer man kan göra utan att förnedra den blivande bruden/mannen!

  • aec

    Puffar lite...
    Snälla, det måste ju finnas en massa bra idéer där ute :)

  • Ms Q

    Ni kan ge henne "jorden runt" biljetter. Frukost i London med te och scones, rida islandshästar på Island, bastkjol och drink i kokosnöt på Hawaii, sushi i Japan osv.
    När vi fixa möhippa i somras fick bruden blå cernitlera som hon skulle forma till sin man, han fick rosa lera och skulle göra sin dam i detta.

    Tipspromenad till brudgummen om sin blivande, ofast har dom sämre koll på skostrl, favoritprogram, ögonfärg, andranamn osv än vad tjejer har.

    Hoppas det hjälper lite! Skriver om jag kommer på nåt mer

  • f2b

    En kul grej tycker jag är när alla köper en present till bruden för säg ca 30 kronor som ska representera dem / deras relation till bruden. Bruden får därefter öppna och gissa från vem samt förklara varför hon tror det. Kul grej som leder till att deltagarna får lära känna varandra bättre också (och kostar inte mycket)

  • aec

    Jorden runt låter som att det kan bli mycket mat :) Men det har jag i och för sig inget emot. Kul idé!!

    Gillar även idén med lera och kanske framförallt presenterna!! Skojsigt!

    FLer idéer där ute?

  • aec

    Oj, vilken trevlig ton...

    JAG tycker inte att "klä ut sig i roliga kläder och sälja pussar på stan" är så roligt, är det förbjudet???. Jag skulle gjort det om mina vänner hade förberett sådana aktiviteter på min möhippa men jag ser inte poängen i det, men om andra tycker det är kul får de gärna göra det för min del. Jag skulle inte blivit sur men kanske lite besviken för att mina vänner inte känner mig bättre än så, men jag skulle självklart hållit god min och gjort det. För mig handlar det inte om att "det är för pinsamt", jag tycker bara inte att det är så roligt helt enkelt.

    Eftersom jag nu skulle förbereda en möhippa för en vän så vill jag helst göra aktiviteter jag vet att hon skulle uppskatta. Jag vet att hon, liksom jag, inte uppskattar "klä ut sig och gå ner på stan" aktiviteter så varför ska jag då förbereda det?? Förstår inte riktigt...

    För MIG är en lyckad möhippa en där man har förberett aktiviteter som den blivande bruden kanske inte skulle gjort annars, SPA, spela in en låt i en studio, gå på vinprovning, vattenpolo lät jättekul, paddla kajak likaså, på min möhippa fick jag prova att rida etc etc. Det är ju också ett tillfälle för bruden att umgås med alla sina vänner, som kanske inte känner varandra men som tillsammans har förberett en riktigt trevlig dag för den blivande bruden.

    Men det är vad JAG tycker, jag har inget problem med andra typer av möhippor och ni får gärna ge tips om "klä ut sig och skämma ut sig" aktiviteter också men jag kommer nog inte använda dem... so shoot me...

    Jag förstår inte bara den agressiva tonen...

  • sjölejon

    oj vad jag håller med la principessa

    Om jag får någon möhippa så hoppas jag att den innehåller något som jag faktiskt tycker är roligt. Och dessutom aktiviteter där man samtidigt kan umgås och prata.

    Sälja kramar på stan tycker jag faktiskt är rätt förnedrande och det skulle jag faktiskt inte ställa upp på. Jag är inte en sådan person helt enkelt, och känner mig inte särskilt överspänd för det:)

    Åka skidor utan snö eller ha på sig konstiga kläder, tja, det kan man väl göra...men varför??? Så himla roligt är det inte. Det är få dagar jag vaknar och känner att "oj, vad jag längtar efter att åka skidor utan snö idag"

    Däremot många dagar då jag längtar efter att bara umgås med alla vänner som bor alldeles för långt bort!!

    Men det är ju bra med alla förslag- skall man ordna möhippa för någon som man vet uppskattar att göra konstiga saker på stan skall man förstås göra det. Poängen är väl bara att tänka efter vad bruden faktiskt skulle uppskatta.

Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa