Presenter - Önska aldrig presentkort
Flygbolaget Fly Me och deras konkurs idag sätter fokus på att ALDRIG önska sig presentkort i bröllopsgåva. Vid en konkurs är presentkort intet värda.
:(
Flygbolaget Fly Me och deras konkurs idag sätter fokus på att ALDRIG önska sig presentkort i bröllopsgåva. Vid en konkurs är presentkort intet värda.
:(
Det är sant! Det är ju knappt lönt att som liten kund vända sig till konkursförvaltaren och vilja ha sin "5000-10 000" när andra fodringsägare har mycket mer.. störst går först, om det finns pengar i konkursboet!
Självklart är det jättetråkigt att FlyMe gått i konkurs och jag lider med de som bokat och är oroliga för sina pengar. Men jag tycker ändå att det är lite magstarkt att påstå att det betyder att det skulle vara fel med presentkort överlag. Jag och fler med mig skulle nog bli tämligen förvånade om t.ex. DUKA går i konkurs inom överskådlig framtid. FlyMe är varken det första eller sista lågpris resebolag som konkar och det är väl något man ändå måste vara medveten om.
Lite OT, men DUKA var rätt illa ute för några år sedan...
Samma sak med Ticnet...det måste väl ändå vara säkert?
Basta ar kanske att sprida ut de ev presentkorten man onskar sig sa ar risken mindre!
Eh, det är ju sådant man får ta när man bokar hos ett litet bolag, det kollar man väl ändå upp innan? Det är ju inte som att de största bolagen riskerar mest att gå i konkurs... Vill man vara säker på att få åka, så ska man naturligtvis inte boka hos ett lågprisriskföretag.
Om man nu får presentkort så får man skynda sig att handla för dem. Har man köpt en vas på Duka så har man ju den.
Problemet med Fly Me är ju att det inte hade varit ett dugg bättre att ha en biljett än ett presentkort
Himla synd om de som drabbats, men jag tycker ändå steget till att inte önska/ge presentkort är rätt långt.
(Fast jag tycker det är trist och opersonligt med presentkort, skulle aldrig ge det).
Vi har valt Ving, det känner vi oss inte ett dugg oroliga för. Men väljer man ett mindre bolag så är det ju mer osäkert.
vi kommer välja resia då man kan välja olika resbolag genom dom. känns som ett större utbud
När jag varit och beställt min brudklänning betalade jag hela summan på en gång trots att leveranstiden var 5 månader. När jag kom hem sa min m2b "Va, har du betalat klänningen redan, tänk om affären går i konkurs!" Han har råkat ut för en sån sak en gång och är jättenojig.
Hoppas det inte händer. Väntar på min klänning....
Angående FlyMe så var det väl ändå ingen överraskning att de skulle kursa inom en snar framtid.