Danskurs
Någon som vet en bra dansskola i GBG där man kan ta några danskurser inför bröllopet? Vi vill ju inte trampa PÅ varandra, vi vill dansa MED varandra :)
Någon som vet en bra dansskola i GBG där man kan ta några danskurser inför bröllopet? Vi vill ju inte trampa PÅ varandra, vi vill dansa MED varandra :)
Jag ringde idag till Mölndals dansskola, pratade jätte länge med ägarinnan som var verkligt trevlig! Kan inte rekomendera dem dock efetrsom jag inte dansat där, bara kollat lite, men tipset fick jag här på BT.
Vi var på en privatklass i Music Video Disco på en möhippa i december, på Din Dansskola (www.dindansskola.se) i Frölunda, de var toppen! Finns alla möjliga kurser, även privatlektioner inför bröllopet.
Dansskola känns nästan som ett måste om man som jag har svårt att röra på fötterna på rätt sätt! Någon som har mer förslag på ställen som ligger lite mer centralt?
Rekommenderar Mölndals danskola!
var och kollade på dindansskola..men jag tycker att 550kr/h är ganska dyrt för en privatlektion. Om man lägger 200 kr till så kan man gå minst 7gg på en vanlig kurs.
Therese33 Vet du vad Mölndals dansskola tar per timme?
hej!
jag tycker att LAZARS på Odinsplatsen är helt outstandning!
De har en massa olika kurser i pardans.
Duktiga instruktörer
centralt läge
Bra kurser - med mycket innehåll (ofta flera danser i en kurs)
Hlet okej priser! Typ. 700:- för en termin
Jag och min blivande började dansa vals förra året - men fick sån kick av dessa danskurser att vi nu dansat både cha-cha, samba, rumba, tango, foxtrot, vals, bugg och quickstep hos Lazars!
DET ÄR JÄTTEROLIGT!
Enda problemet nu är att vi inte vet vilken typ av dans vi ska dansa som vår brud-dans - det kanske blir en bröllopsrumba...
/Malin
Jag puffar för den här gamla tråden! Någon som har fler tips? Erfarenhet?
Hej! Vi går tillsammans med min sambos syster och blivande man på Mölndals Dansskola. De tar 750 kr för grundkursen, tio gånger. Sedan tar den 600 för fortsättningskursen, åtta gånger. Tror även att brudvalsen kommer nu i vår, typ 500 kronor. Går vals/foxtrottkurs där nu. Tycker de är duktiga.
PS. Glömde säga att de lär en sådana saker som att gå in snyggt på golvet och snurra runt så man visar upp klänningen och sedan hur man börjar dansen. Alltså lite mer än 1, 2, 4 typ...
1, 2, 3 skulle det vara...jaja... =)
toastmastrarna: Tack så mycket för tipset! En tio veckors kurs är för långt eftersom vi redan nästan är inne i April nu. Så såg jag på deras hemsida att brudvalsen gick redan den 4/3... Är det en 10 veckors kurs det me? Vet du om den kommer några fler ggr?
Hmm... kanske lättare att ringa och prata med dom, hahaha!
Ojdå, ja då är det nog bäst att ringa och snacka med dem. De kommer ha stängt tisdag 3/4-9/4 (påsklov) bara så du får väl ringa idag eller måndag... Eller vänta tills efter påsk... =)
Ja, jag såg det på deras hemsida, men ring och kolla om den inte kommer komma igen. Man vet ju aldrig... Lycka till! =)
Du, förresten... Kolla med dem om ni inte kan hoppa på redan nu och så kanske ni kan gå några veckor med två gånger i veckan. bara det blir totalt 10 ggr så tror jag inte det kommer vara problem, men hör med dem. =)
De körde ju nybörjarlektion i måndags och nästa start är ju i så fall nu på söndag (1/4). För om man har missat eller hellre vill gå en annan dag så är det no problemas.