• Louise3

Har influensa och gifter mig på lördag....

Vi gifter oss på lördag och jag har influensa!!! Visserligen känner jag mig lite bättre idag men blek och blåmig och förberedelserna är jobbiga. Snacka inte om allt som skulle göras på jobbet dessa sista dagar innan bröllopsresan, . Någon som har tips på huskurer för att bli snabbt frisk?

• Svar på tråden Har influensa och gifter mig på lördag....
  • Mirranda

ja. Sov allt vad du kan och försök få andra att hjälpa dig med förberedleserna. Jobbet blir ju svårt, men det finns inget som inte kan vänta om det inte handlar om liv. Prioritera istället.
    Så synd om dig, men förhoppningsvis har du fått den lindrigare varianten som försvinner fort. Du har ju två dagar på dig nu, så vila allt du bara orkar! :)
    Apropå huskurer kan man undra hur många som verkligen fungerar? Kanske de funkar bäst på det psykiska planet... Men jag har hört att en massage påskyndar processer i kroppen, ex håller man på att bli frisk så går det lite snabbare, och är man påväg att bli sjuk så skyndar massagen på det med.. Kan inte rekomendera det dock eftersom jag inte vet hur det fungerar igentligen. Jag säger återigen, sov allt vad du kan, så ska du se att allt blir bra! Jag håller alla mina tummar för dig och tror verkligen att du ska känna dig piggare på Lördag! Din dag! :) Stor kram.

• Mirranda

En sak till!

Min kille går här o är förkyld, han köpte i ICA affären sånhär Kan Jang, och han sa att det lindrade rejält! Kanske värt ett försök?

• Sibbis

Berocca tycker jag alltid är en "pickmeup" när jag känner mig glåmig o trött.

Annars gäller det ju att dricka så mycket man bara kan, vatten då ;) Hyn mår så bra av det oxå...

Krya på dig, för allt i världen!

• Louise3

Tack för tipsen, ska vila mer idag. Har fortfarande feber, ska försöka svettas ut febern med kläder och filt när jag vilar. Tur att jag har en hjäpsam m2b!!

• Buslinna

Jag har blivit rekommenderad Esberitox av såväl läkare som bekanta. Naturläkemedel (har genomgått kliniska studier om jag inte minns helt fel) som finns på hälsokostaffärer och apotek.

Det kanske kan hjälpa?

• Louise3

Esberitox är jättebra annars men har tyvärr inte hjälpt denna gång. Har även ätit Berocca och Sinova. Nu har febern försvunnit och jag känner mig endast rejält förkyld. Men jag känner mig redo att ta tag i alla bestyr imorgon inför den stora dagen!!! Har även knaprat Lárgiplex.....fantastiskt bra och då inte bara för vad de gör reklam för utan för välmående överhuvudtaget

• Jeez

Risken med att ta preparat som får en att må bättre är att det oftast endast är till det yttre. Kroppen behöver fortfarande vila för att orka så att man inte kollapsar totalt under eller efter dagen D. Så vila ordentligt, gör bara det som är absoluta måsten. Är man sjuk från jobb så ska man inte hålla på med jobb. Det borde också en arbetsgivare ha förståelse för även om man själv inte har det (för så är det ju oftast...)

• santtuliini

lite whiskey och massor med cvitamin och sömn borde göra susen! whiskey är ju inte det godaste men det funkar.överdosera riktigt ordentligt med cvitamin man kan aldrig ta för mycket

• lotta49

Ett tips är att värma wiskeyn och ha i lite honung. Min mamma kör med den när hon är genomförkyld och hon tycker det hjälper bra MEN....det är bara smutta som hjälper på ett litet glas eftersom uppvärmd alkohol gör att man blir lullig ganska fort.

Lycka till och hoppas du får en riktigt bra bröllopsdag!

• lotta49

gäller menar jag, inte hjälper

• Louise3

Tack för alla tips! Idag har jag varit på benen i alla fall och provat klänning, hämtat frockcoat, tittat på dukningen och blommor etc. Nu är jag sliten, men en lugn kväll så ska jag nog vara på G imorgon..

• Pepparmyntan

Ha en underbar dag imorgon och hoppas du känner dig ännu piggare då.

• vixen not a tramp

Hoppas du mår bra!

• Hobby

Hur gick det??

Grattis! (hoppas jag)

• Louise3

Tack allihopa, det gick jättebra och vi är hemma igen efter två veckors bröllopsresa. Jag kände ingenting under lördagen (förutom att jag såg lite trött ut vid fotograferingen). Men jag var väldigt trött flera dagar efter och ont i kroppen. Nu är det skönt att vara hemma och kika på presenterna (och tvätta).

Svar på tråden Har influensa och gifter mig på lördag....