Första gången vi båda träffade Maria var på jobbet, hon snubblade på samma ställe tre gånger på hennes väg till toaletten.
Vi fnissade, pekade och kallade henne snubbeltjejen tills vi visste att det var Maria som var hennes namn.
Det var så våra vägar möttes, och vår vänskap tog fart och började, och sedan dess har det bara forsatt att växa på bästa sätt.
Vi har haft otroligt roligt ihop genom dessa år, vi tre och Magnus, Vi har haft många skratt, glada stunder och riktiga äventyr tillsammans.
Och vi är övertygade om att vi har många många fler framför oss.
Maria, du är en underbar människa, en fantastisk mamma och framförallt den bästa vän man kan tänka sig att ha vid sin sida.
Du är en vän som alltid ställer upp för en, som alltid finns där när man behöver det som mest, och som gärna lånar ut din axel, om man behöver den att gråta emot, du kommer med kloka råd och tröst, men framförallt så har du förmågan att få en glad och få en att skratta, och den egenskapen gillar jag allra mest hon dig. För vad är vänskap utan glädje?
Ditt skratt smittar av sig som inget annat, och att få se dig så här glad, leende och upprymd får mig att bli alldelens varm inombords.
Du har sådan värme och utstråling som många andra saknar. Du har så många goda egenskaper som ingen annan har. Och det bästa ord jag kan förklara dig med är magnifik.
Du har ett stort hjärta som rymmer det mesta, en varm själ som alltid finns där, vidöppen och mottaglig, och ett skratt som smittar av sig, och som du mer än gärna delar med dig av.
Magnus, du har precis samma egenskaper.
Det är därför man vet, att ni två är rätt för varandra.
Ni har inte bara två underbart söta barn tillsammans. Ni har ett förhållande som är få förunnat.
Ni har tillit och tro till varandra. Ni har vänskap och skratt tillsammans, och framförallt så har ni varandra.
Ni har dem bästa förutsättningar och dem starkaste grundstenarna att bygga detta äktenskap vidare på, som ni idag har påbörjat och som vi alla har fått glädjen om att bevittna.
Vi har alla samlats här idag, för att Magnus och Maria fira, och den speciella och djupa kärlek som dem känner för varandra.
En kärlek som bygger på att ge och ta emot, likaväl som att ha och att dela.
Och när man är tillsammans med Maria och Magnus, känner man kärlekens närvaro, så jag höjer mitt glas för er, och det fantasktiska äventyr ni ska ge er ut på.
Jag kan inte tänka mig två andra personer som är bättre förberedda för den resan.
första år!