färga mörkbrunt hår ljusare?
hej
är det någon som provat att färga mörkbrunt hår ljusare genom att lägga i en ljusare hårfägrg?? Alltså inte blondering men kanske en blond färgning?? hur blev resultatet??
tacksam för svar!!
hej
är det någon som provat att färga mörkbrunt hår ljusare genom att lägga i en ljusare hårfägrg?? Alltså inte blondering men kanske en blond färgning?? hur blev resultatet??
tacksam för svar!!
Jag hakar gärna på här om det går bra. Hur sjutton ska man göra för att det ska bli bra ???
Det går inte att _färga_ ett hår ljusare...då krävs blekning, tyvärr :)
elite: har du provat att lägga i en ljusare färg?? Hur blev resultet??
Stop!!!!! Om du ska färga mörkbrunt hår ljusare så måste du först avfärga håret med en superblondering, annars blir det orange! inför ett bröllop skulle jag nog gå till frissan och få det ordentligt gjort :)
kan tillägga att jag aldrig går till frissan annars för jag tycker det blir för dyrt. Jag färgar själv hemma, men mörkbrunt till blont är ett stort risktagande att göra själv!
men vad händer om man lägger i en färg?? e de någon som har provat?? Jag menar, om jag tar samma märke som jag brukar ta när ajg färgar det burnt..fast en ljus nyans..vad händer?? De e ju inte blondering i det..
Det fäster inte.
men de blir inte missfärgat eller så?? isf kan man ju alltid prova och hoppas på ett mirakel=) vill inte blondera de i första taget..
Alla ljusare hårfärger innehåller blekmedel eftersom de först tar bort den ursprungliga färgen och sen ersätter den med den nya...har jag för mig iaf. Det är därför man ju inte kan tona ett hår ljusare utan bara färga. Om man färgar ett mörkbrunt hår med några nyanser ljusare så går det nog bra, men ska det bli blont (t.o.m mellanblont eller mörkblont) så finns det risk för mycket röda nyanser. Jag har själv gått från ljus/mellanbrunt till blont och det går i olika stadier av rött och orange först. Man måste KLIPPA bort det rödaktiga vartefter håret växer ut. Jag gick t.o.m till frissan en gång och lyckades då gå från mellanbrunt med svarta slingor till mörkblont/ljusbrunt.
alexaa: någon nyans ljusare bör ju inte missfärga :)
tack för hjälpen=) e såå trött på mörkt hår..vill ha ljusaer...försker imon och rapporterar sen!
alexaa...men köp inte en blond färg för då kan det gå galet, välj en ljusare brun då bara :)
alexaa: du kan ju testa slingor kanske? Det finns slingor för brunt hår, men då blir de lite rödaktiga tror jag. Annars funkar att göra extraljusa slingor eftersom slingblondering är STARKT och blir blont, ev med röda toner, även i mörkare hår. Gör du inte jättemånga slingor så sliter det inte så farligt, plus att du kan klippa topparna efter så får du bort det ev slitna :)
Jag har vid tillfällen gjort extraljus slingor i mängder och då blir det markant ljusare utan att man behöver ultrableka hela håret, som ändå blir för gulorange :)
saken e den att jag har löshår i så kan inte slinga håret. Tänkte därför testa en färg..
ingen som har erfarenhet av att färga löshår?
Har cendré färg (ganska mörk)och min frisör ville prova att ljusfärga.
Självklart är det blekning i all ljus färg men den här fungerar mer som en färg än blekning och sliter inte så på håret samt att man får mer lyster av färgning än blekning.
Så till resultatet: GULT, frågar du mig hur du ska göra, så avråder jag dig.
Blek slingor i stället.
Hej!
Min frisör sa att det går utmärkt att "ljusa upp håret" om man gör det i etapper. Helblonderar man det finns risken att det får en orangeaktig ton. Det går att göra riktigt snygga ljusa slingor kanske lite guldiga om man har mörkt hår. Det går också att lägga ljusare slingor mot luggen så håret upplevs ljusare än vad det egentligen är. Vid nästa färgningstillfälle läggs flera ljusa slingor in osv. Det blir ett snyggt resultat.
Förlåt, läste inte att du inte kunde bleka, men avråder ändå från att ljusfärga då det kanske bara blir 4 nyanser ljusare och orange gult är inte fint.
Det går inte att ljusa upp mörkt hår med en ljusbrun färg. Jag har provat. Det blev nästan svart. Men använd tex guldblond och ha det i håret kanske 5 minuter så får du en mer guldbrun färg. På mig funkar detta!
Hey! Arbetar som frisör... Tyvärr går det inte att färga ett mörk hår ljust, utan man måste bleka det. Håret kan ta mkt skada och färgen kan bli väldigt ojämn beroende på hur många gånger det färgats innan. Topparna är oftast mer preparerade än resten av håret och tar längre tid att bleka upp. sen måste en infärgning göra till önskad ljushets nivå. Det kan funka, jag gjorde detta på salongen förra veckan, kunden hade då visserligen väldigt välvårdat hår och bara färgat det någon enstaka gång, men resultatet blev jätte bra!
du kan aldrig få ett redan färgat hår ljusare med bara färg, ett råd är att gå till frisören där dom ska göra jätte många folieslingor med en svag blekning så att dom blir ljusbruna då kommer helhetsintrycket vara mycket ljusare och sen kan du bara fortsätta att göra fler tills du når önskad resultat..