Någon som gjort bröstförstoring av Hans Atterhem?
Hej, jag undrar om någon har erfarenhet från Lidinögkliniken - bröstförstoring gjord av Hans Atterhem? Tack på förhand för svar.
Kram på er!
Hej, jag undrar om någon har erfarenhet från Lidinögkliniken - bröstförstoring gjord av Hans Atterhem? Tack på förhand för svar.
Kram på er!
På uppdrag av en bekant frågade jag förut om bröstförstoring på Lidingökliniken, men fick inte ett enda svar. Jag tycker att man hör aldrig talas om kliniken här på forumet.
Okej, men tack för att du svarade.... Synd jag skulle gärna vilja höra något om läkaren.
Jag har en kompis som gjort en bröstförstoring hos Lidingökliniken för ca 6 år sedan och hon var nöjd med kliniken men jag har inte hört något om läkaren...
Hej!
Jag har gjort en förstoring hos Hans Atterhem och är supernöjd! Jag hade inte kunnat önska mig ett bättre resultat och har inte haft några som helst komplikationer. Dessutom är han trevlig och jordnära.
Men gud vad roligt att höra :) Vad har du gjort för implantat och hur mycket har du lagt in. Var det länge sedan?
Kram
Jag opererade mig 1/11 -06 och la in runda geléhallon, Mentor mod+, 350cc, under muskeln med snitt i bröstvecket. Jag är 162 cm, väger 59 kg och var en liten 75B innan. När jag provar bygel-BH:ar nu (vilket jag rekommenderas att INTE använda) så kan 75D vara för litet. Men jag använder mjuk BH, 75C.Mjuka BH:ar är större i storleken har jag märkt, kanske för att det inte finns nån båge som ska greppa runt bröstet.
Brösten ser ut och känns helt naturliga och nu tänker jag knappt på att innehållet inte är äkta vara.
Ärren har läkt jättefint också.
Om det någonsin blir aktuellt med en andra operation så skulle jag absolut vända mig till samma läkare och klinik. Personalen var jättegullig och hjälpsam.
Hoppas att det går bra för dig i dina funderingar!
Kram
Hej och tack för ditt svar - du är rätt lik mig i storleken... kul att höra hur mycket du lade in - Atterhem tyckte jag skulle ta anatomiska och jag funderar på runt 300-375 något däremellan...
Så de känns naturliga, gud så skönt att höra (nog för att jag förstår att det inte blir exakt detsamma). Hur är det med känseln i brösten?
Jaså man ska inte använda bygel-BH varför då? Gör det ont eller?
Jag vill ha rätt "normala" bröst så inte för stora men ändå inte för små heller... - hur uppfattar du dina bröst?
Jag kommer att göra operationen den 4 april.... pirr pirr - jag längtar så jag håller på att dö ;) samtidigt som jag är lite rädd hehe...
Än en gång tusen tack för ditt svar :)
Kram på dig!
Hej igen!
Det tog lite tid men nu tycker jag att känseln i brösten är precis som innan operationen. Bröstvårtorna var otroligt ömma och känsliga i början, antagligen för att nervtrådarna skulle "hitta tillbaka till varandra".
Själva platsen för snittet tar längst tid att återfå normal känsel, men även där tycker jag nu att det känns som vanligt. Man måste komma ihåg att ha tålamod - även om det är svårt. Man är ju rejält ivrig på att få sina boobies i mjukt skick...
Bygel-BH ska man inte använda eftersom bygeln kan ligga och trycka mot implantatet, vilket inte ska vara så bra. Men eftersom bysten är så pass mycket fylligare så har jag inget emot att ha en mjuk BH utan bygel. Man ser bystig ut ändå.
Jag förstår att du är pirrig inför operationen! Men du blir så väl omhändertagen så det finns inget att oroa sig för.
Hej igen, vad skönt att höra att man blir väl omhändertagen... :)
Okej nu förstår jag varför man inte ska använda bygel-BH undra om det är detsamma om man har anatomiska implantat?
Åhhhhhhhh vad jag längtar... ;)
Vet inte hur det är med koksalt, men med geléhallon o.dyl. ska man inte använda bygel under läkningstiden därför att den kan ge en permanent inskärning. Jag har anatomiska och det var alltså samma råd till mig.
Hej Swing, okej - tack för informationen - man har lixom tusen frågor i huvudet nu ;)
Är du nöjd med dina anatomiska?
Kram
emmnell: Som jag skrivit i många tidigare trådar är mina anatomiska bröst jättesnygga enligt andra och jag är nöjd med dom. Fast jag hade hellre velat ha runda för jag tycker det är snyggt. Men jag är 40+ och har fött två barn och läkaren tyckte att anatomiska skulle bli bäst. Få stockholmsläkare gör annat än anatomiska, så jag har ju alltid tvivlat lite på att rådet var avpassat just för mig. Det kanske hade sett mer fejkat ut med runda, särskilt vid min ålder (skratt!) men jag hade faktiskt önskat mig lite mer fyllning upptill än jag har nu. Ingen kan se att mina bröst är fejk när jag har kläder på mig och det är inte helt uppenbart naken heller. Tycker det syns mest från sidan, har ju något mer 'put' än äkta bröst. Hur som helst är jag nöjd och gillar mina bröstM som blir tre år i sommar.
Hej, vad härligt att höra att du är nöjd med dem :)
Jag är 32 år och har två barn och läkaren har rekommenderat mig anatomiska efter att ha kollat på bilder på mina bröst. Men nu när jag har mätt och varit i kontakt med honom igen så fick jag svar att runda blir bra...
Men det slutgiltiga svaret får jag nog när jag träffar honom personligen (men det är bara ca 1 vecka innan operation eftersom han åker förbi här när han åker till Stockholm - jag vill att detta ska ske nu ;)
Jag är lite rädd för att de anatomiska ska vända sig - inte för att risken verkar superstor men den finns ju ändock...
Någon fler som opererats av Hans Atterhem?
Fördelar/Nackdelar om operationen. Har han opererat er i armhålan?
Någon som opererats av Hans Atterhem?
Vad jag vet så är det sällsynt att de anatomiska vrider sig, det sker i så fall ofta när dom är nya och brukar då ofta bero på att kirurgen skapat en aningen för stor ficka till implantatet.
Har ni haft några problem med gelehallon implantaten?
Vad gav Lidingökliniken för garanti? Fick man ett skriftligt intyg?