• pralm

Var köper ni bröllopstårtan? Blge/Falun

Ni som kommer från Borlänge/Falun,
    var köper ni er bröllopstårta och vad kostar den?
    Jag gifter mig i Torsåns kyrka och vill ha så nära som möjligt att hämta tårtan, och så klart så billig som möjligt :) för att inte glömma så GOD som möjligt . Dessutom skulle den behöva vara laktosfri...

• Svar på tråden Var köper ni bröllopstårtan? Blge/Falun
  • maria.j.

Hej!

Jag har tidigare köpt laktosfria-tårtor hos Åselby Konditori, i Borlänge, annars (vet inte om ni ska ha festen i Torsång), vet inte vad de kan göra på Torsångs café som ligger på andra sidan vägen från kyrkan.

Just när det gällde att få laktosfritt var Åselby Konditori helt klart bäst att ha att göra med. Många hade standard-standard, typ med ngn nötbotten, och ville inte ens prata om att göra en tårta med laktosfri grädde... Men på Åselby konditori var det inga som helst problem.

• pralm

Tack för svaren :) då ska jag höra med åselby! vad kostade tårtan där?
    Torsångs cafe kan jag aldrig tro gör bröllopstårtor, det är väl bara ett cafe? vill inte gå in och fråga och göra mig dum :D

• Felice

Almas café kör ut tårtan till dig också (det ingår i priset).

Vi köpte därifrån förra sommaren til, vårt bröllop och den var supersmarrig....och fin...

• pralm

felice vad kostade er tårta om man törs fråga :D det låter ju toppen om dom kör ut den! :)

• Felice

Typ en tusenlapp för 50 bitar.
    Den var i tre våningar.

• maria.j.

tja... den var nog till lite fler personer tror jag ett par stycken var det, men inte som bröllopstårta. har för mig att jag beställde till närmare 120 personer, och det gick på typ 800, men då var det två avlånga tårtor eller nåt (det här var 3 år sen tror jag)

Almas ville inte göra laktosfria tårtor annat än med ngn nötbotten eller nåt när jag ringde och frågade.

/maria

• pralm

maria: ok det är ju trist om dom inte vill göra en laktosfri.. jag vill ju kunna äta min egen bröllopstårta :D och man vill ju ha en riktig med grädde och allt :) jag får höra mig för lite.

• maria.j.

Vet att det itne vara några som helst problem med Åselby konditori då... Sen finns det ett bageri i folkets hus i Falun (kommer inte ihåg vad det heter i skrivande stund) de var heller inte helt negativa, men skulle ha semester just när vi ville ha tårtorna så att blev ingen längre diskussion med dem. (två unga tjejer var det som hade tagit över det då. Focus, kan det ha hetat så?)

Åselby konditori är mitt stalltips!

Svar på tråden Var köper ni bröllopstårtan? Blge/Falun