• Ellas

Bröllopsresa till Grekland i Juli kostnad, & massor med tips

En resa som inte kostar skjortan & är faktiskt sugen på att boka halvpension eller all inclusive, har ju ingen aning om vad det kostar att leva i Grekland.
    Hur har ni själv gjort, tycker ni att jag ka vänta & hoppas på en sista minuten biljett?
    Vad betalade ni för Er resa?

• Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland i Juli kostnad, & massor med tips
  • Jenny_070707

Hej..
    Vi ska åka till Ixia..det igger en bit utanför Rhodos stad.Vi har frukost och middag inräknat hela veckan.Åker den 5 august..vi betalar totalt ca 13200...

• Fru Cinderella

Vi kommer boka en resa till Kreta, Rethymno i Juni. Det kommer kosta oss 11.000kr för 8 dagar med Fritidsresor.. fast då ingår bara frukost.. men jag tycker priset är väldigt överkomligt för hotellet var riktigt fint för den summan.

• #Maria#

Vi har bokat en vecka till Kreta (Platanias) i slutet av aug. KOstar cirka 13.000. Ett riktigt fint hotell vid stranden! :) Längtar!

• NinaO

Parga är fantastiskt fint...lite Italienskt liksom.
    ...men om man gillar Italienskt så kan man kanske lika bra åka typ Italien. Rekomenderar Fritidsresor och resemålen Tropea/Pizzo. I den delen av Italien så pratar en del äldre människor faktiskt Gerekiska på sina ställen.
    .
    Bra flygplatser för semester tycker jag är Preveza och Lamezia.

• Cavatina

Världens dummaste fråga:

När ni skriver vad ni betalat, är det per person eller för er båda?

• lenaelena

Juli och augusti är högsäsong vid medelhavet. Svettigt & hett, dyrt, trångt, och priserna stiger i höjden.

Sista-minuten i juli är inte att rekommendera. Då kan ni hamna i ett "uthus".

All inklusive är inte så vanligt i Grekland, men däremot i Turkiet.

Fram till midsommar och i september är den bästa tiden.

Turkiet är billigare, och många grekiska öar ligger mycket nära Turkiska fastlandet, så egentligen är det inte så stor skillnad, bara språket, valutan och religionen.

• Ms Q

Jag hade inte heller åkt sista minuten i juli. Vi har tagit sista minuten i några år nu och vi har oftaast åkt första veckan i september. När skolorna börjar igen sjunker priserna mycket. Vi hade span på en resa i somras som sjönk från 2995 till 895 på 1,5 vecka.Detta var precis i skarven mellan aug-sept.

Grekland är jättefint och grekerna är trevliga. turkarna inte lika trevliga. Det är inte mycket billigare i Grekland än hemma men lite skillnad är det.

Lycka Till !

• Ronilles

Jag tycker att Zakynthos är en underbar ö. Vi betalade för ett 4-stjärnigt hotell 17 000 för två veckor med Apollo.

Kefalonia är underbart vackert så även Lefkas. Sedan är Naxos, Santorini, Ios romatiska öar. Tyvärr kan jag inte uppge priserna för jag båtluffade då...

Svar på tråden Bröllopsresa till Grekland i Juli kostnad, & massor med tips