• nejlika12

förlovningsringar

Jag undrar vad genomsnittet är på vad mannen lägger ut på förlovningsringarna, vad är summan för kvinnans ring? Jag vet det varierar men jag vill få ett grepp på vad "medelsvensson" lägger på förlovningsringen(tänker främst på brudens). Och sedan undrar jag vilket material som ni tycker är finast, guld(vitt, gult, grönt eller rosa) eller platinum?

Mvh
    Sara

• Svar på tråden förlovningsringar
  • Yllo

I vårt fall var det JAG som betalade våra förlovningsringar (bådas). Kostade mig totalt 1800 kr

Vigselringen betalade min man och den gick på 8500 kr (värderad till dryga 15.000 kr )

Mina/våra ringar är i rött guld. Jag ville inte ha i vitt guld då dom oftast måste rodineras om efter något år eller så.. Platina skulle jag ha kunnat tänkt mig, men det är ju dyrare... sedan gillar jag de klassiska röda guldringarna

• Petra74

Vi förlovade oss för 10 år sedan och jag tror sambons ring kostade ca 1500 kr och min fick vi på köpet. Vi betalade tillsammans eftersom vi redan bodde ihop. Min vigselring kommer att kosta ca 5000 kr. allt i vitguld

• Pumpkin

Våra ringar i rött guld gick på ungefär 7000kr tillsammans, varav min gick på 4500kr...

• Sandymon

Vi körde på klassiska släta guldringar, fick båda ringarna för ca 2300, som vi delade på. Det var nåt erbjudande om att man fick kvinnans ring (eller i alla fall väldigt billigt) om man köpte förlovningsringar hos dem. Det var 2003, på Pärlan i Gamla stan, Sthlm.

•  Miss Cee

Traditionellt så ska ju paret betala varandras förlovningsringar så då lägger ju mannen och kvinnan ut mer eller mindre lika mycket.
    Idag lever ju de flesta ihop redan så då blir nog även kostnaden för förlovningsringar mer gemensam.

Vi la 1000kr på ringarna, (erbjudande med kvinnans ring på köpet). Vanlig klassiskt guld.
    Vi växlar även vigselringar och då lägger vi 3000kr + skrotguld (ett halsband) på min och 3000kr på hans.

• Söderbröllop

Våra ringar gick på nästan 8000 kr, min 4500, då har jag en briljant i också.

Köpta på Guldfynd men med en lite modifierad design av mig.

Jag hade gärna haft vitt guld eftersom jag i övrigt använder silversmycken, men det klassiska för mig är egentligen rött guld, så det blev det. Nu får jag införskaffa ett ny "smyckesgarderob" i rött guld istället. :)

• 26maj2007

förlovningsringarna tog vi vanliga släta i rött guld. vi förlova oss för 6 år sendan.

nu kommer vi lägga undan våra förlovningsringar och köpta vigselringar istället.

där är kostnaden 16000 för min men den är värd 30000-35000:-. min blivandes ring kommer att kosta 6000 och är värd 13000:-

våra ringar kommer att bli i både vitt och rött guld.

http://www.brollopsguiden .se/gallery/image_view.php?image_id=564

http://www.brollopsguiden .se/gallery/image_view.php?image_id=563

• nejlika12

Hur blir eran ring värderad till högre värde? Är det som ni haft tur med guldsmeden/affären eller blir oftast ringarna värderade högre?

Min pojkvän är från US och det verkar som dem lägger mer pengar där på förlovningsringar, den billigaste han visat mig är 700US och den dyraste 5000US. Jag tror själv att den jag vill ha kostar runt 1000US.

Sedan vet jag inte om materialet. För jag vill ha platium på vigselringarna, och då är ju vitt guld uteslutet som förlovningsringar, men matchar någon annan guldform med platinum? Rött eller gult?

Sedan undrar jag en sak till, kan stenarna på vissa sorters modeller lossna, finns det vissa modeller som är mer "säkra" för stenlossning än andra?

Svar på tråden förlovningsringar