är jag ensam?
jag vill så gärna förlova mig. jag har drömt och velat göra det med min m2b i flera år. vi har varit ett par i snart 7 år nu.
jag har ingen brådska med att gifta mig det får gärna vänta några år.
men min sambo vill inte. han tycker att en förlovning inte behövs då den inte förändrar något eller bevisar ngt. han tycker att vi vet vart vi har varandra och att vi älskar arandra därför förändrar det inget.
han vet mkt väl om att detta är ngt jag gärna skulle vilja göra och när samtalsämnet kommer upp så säger han "varför frågar du mig inte"? eller "varför gör du inget åt saken om du nu vill"?. med dessa ord ringandes i mitt huvud finns det enligt mig ingen anledning att själv göra slag i saken. och det tänker jag inte heller göra då jag tycker det är hans sak.
jag har dock bestämt att skulle jag bli gravid och han inte har frågat innan dess så ska jag föreslå att vi gör det den dagen då vi får reda på att vi plussat.
men hans ord sårar mig och jag tänker ju inte fråga och att han ska gå med på det bara för att jag vill.
jag vet att det egentligen bara är att vänta om jag nu känner så här men jag är faktiskt trött på det.
finns det någon som varit eller är i samma situation. vad gjorde ni?