• kär fortfarande!

Såhär gick det för mig med Yasmin

Hej alla! :)

Jag tänkte bara berätta hur det gick för mig med Yasmine p-piller.
    Skrev för ca 3 månader sedan och frågade om era erfarenheter av Yasmine, eftersom jag då skulle börja med mina.

Jag kan bara säga att jag efter lite strul i början är toppennöjd!
    Första kartan var en mardröm...jag blödde konstant i en månad...andra kartan gick bättre, då hade jag 2 st mellanblödningar, men har efter det inte haft några som helst problem!

Vill bara säga till er som provar att det kan vara värt ett försök! Självklart är det olika för alla, men för mig så ordnade det upp sig!

I övrigt har jag inte haft några biverkningar... hade lite huvudvärk i början men det har gått till sig!

Så lycka till alla ni som provar olika p-piller/medel! hoppas ni hittar rätt till slut precis som mig!

STOR KRAM !

• Svar på tråden Såhär gick det för mig med Yasmin
  • pickolina

Vad skoj! :) Jag äter oxå yasmin och är jätte nöjd. Det enda jag märker av just nu är lite huvudvärk, men jag har nyligen börjat så.. Fast jag har upptäckt ett underligt fenomen gällande p-piller. Det kanske inte är så för alla men för mig har det varit så.. Och kanske kan den informationen även hjälpa någon annan.

Jag har börjat och slutat med p-piller ett antal gånger genom åren. Testat olika sorter men också börjat flera omgångar med samma sort, bla yasmin.

Det jag har upptäckt är att man inte bara reagerar olika på olika piller.. Man reagerar även olika beroende på när man börjar. Varannan gång (ungefär) så har jag mått skit rent ut sagt och svurit över hormoner/p-piller etc.. Och varannan gång har det gått helt smärtfritt, utan några problem alls.

Jag försökte börja med yasmin i somras men stod bara ut i tre dagar för att jag mådde så dåligt medan jag mått super denna gång. Konstigt att det kan vara så.. :)

• kär fortfarande!

Pickolina: ja verkligen vad knepigt det kan vara! hoppas det går bra för dig denna gång, och att huvudvärken går över! kram

• pickolina

Tack tack.. Ja jag mår toppen denna gång, förutom lite-lite huvudvärk som sagt. Men jag hoppas att det bara är tillfälligt.. :) Åter igen, kul att du hittade "rätt" till slut! :)

• jocelyn

Kul att höra att det funkar!

• Bröllopstokiig

Hej! Kul att höra att det har gått bra, det med blödningarna känner jag igen, men det är återställt nu. Började i slutat av oktober, började till mycket stor del med yasmine för att få bukt med min periodsvis dåliga hormon-hud! Och måste säga att min hy blev mycket förbättrad de tre första månaderna, vilket givetvis gjorde att jag också mådde super, ett stort bekymmer var ju ur vägen trodde jag! Ungefär 1.5 vecka efter att jag hade börjat på 4:e kartan blossade min hy upp med finnar igen, trodde att detta hade att göra med stress och förkylning. På mensveckan var hyn återigen balanserad och finnarna försvann men nu är jag där igen...är på 5:e kartan, snart veckan innan mens och ser rent ut sagt förjävlig ut. (innebrännare på hakan, resten av ansiktet är i princip felfritt).
    SÅ, frågan är då..någon som känner igen denna tendens med dålig hy med yasmine? är jätteoroad, vill ju inte sluta äta pillerna. dessa piller rekommenderade barnmorskan för min hy, vet att diane finns också men dessa piller vill jag icke ta. Kan det bli bättre eller är det kört nu??

• pickolina

Michy - Det är vanligt att man får en period då hyn blir sämre. Vad jag hört är det väl vanligast att det inträffar typ 2-4 kartan. Så om du håller ut ett tag till så kanske det försvinner/blir bättre igen.. När jag åt yasmin sist så fick jag först jätte fin hy och sedan var hyn katastrof i två månader, sedan blev den fin igen.. Denna gång har jag inte ätit tillräckligt länge för att kunna svara på det. Men håll tummarna och ha tålamod ett tag till, har du tur så blir det bra till slut ändå.

• simply

Har någon av er märkt ändringar i brösten?

Ska till gynekologen början av nästa månad, och ska då börja med p-piller för första gången; troligen Yasmin.

• Mimmi27

Vad kostar egentligen Yasmin 28 i Sverige? Jag arbetar utomlands och frågan är om det är billigast här eller hemma. När jag köpte sist här i Spanien fanns det bara kvar paket med en karta i, det kostade 90 SEK. Jag har tänkt att köpa en årsförbrukning hemma, de brukar väl vara lite billigare. Men det hade varit skönt att slippa gå till gynekologen de få dagarna jag är hemma...

• jocelyn

Yasmin kostar 800 kr för 13 x 21 tabl. Prisuppgift från FASS.se

• Bröllopstokiig

Tack pickolina, för ditt svar.
    Ska påbörja karta nr 6 om två veckor, ska äta den också och om det blir samma tendens med hyn då, så ska jag begära nya piller, troligtvis desolette som enligt hemsidan ska ha dokumenterad effekt på dålig hy. blir dock velig eftersom jag mår så bra på yasmin i övrigt..hm..antar att det enda som gäller är att ha tålamod.

Vill så gärna "stå ut" men tycker detta är riktigt jobbigt faktiskt. det är liksom mer "bölder" än finnar känns det som, belägna endast på hakan. nog att jag hade finnar innan men då såg de inte ut som bölder och försvann snabbare.

• pickolina

Michy - Jag förstår vad du menar, tror jag.. Det var som "bölder" jag fick oxå, den perioden som yasmin gav mig problem. När hyn sedan blev bra så kunde det fortf dyka upp någon enstaka, någon gång ibland... Det hade kanske försvunnit med tiden men jag slutade med pillerna. Av helt andra skäl... Jag håller tummarna för att det ska lösa sig för dig! Jag vet hur jobbigt det är. Hyn är en av anl att jag börjat med yasmin igen faktiskt.

• Fru Brorsson

Jag fick jättemkt finnar och pitor av Cerazette så jag blev rekomenderad Yasmine och när jag började med dem så blev hyn snabbt bättre.

• gill

Jag har käkat ett ½år men skall byta till Yasminelle om 2 veckor.

Men min hy har blivit sämre nu typ massa små finnar, dom går inte att klämma för att dom är så små.. men man kan lixom pilla bort dom.. Men det är riktigt irriterande!

MEN jag började för 1vecka sen med DR Hauscha natur frylar för ansiktet med super rengöring ich nu har nästan allt försvunnit

vet inte om det är pga av den extrema rengöringen!?!

Svar på tråden Såhär gick det för mig med Yasmin