• cissig

Kan han smitta mig med svamp? /svamp utomlands?

Ja svamptråden har ju hållit på här ett tag nu, men jag måste höra mig för om ett ämne som inte varit uppe. Jag har haft svamp från o till i 9 månader nu kanske. Jag gör allt rätt, äter bra, tvättar bara med olja osv. Åt inte p-piller när allt började.

En tanke som har slagit mig bara.. kan det vara så att min pojkvän har svamp som han smittar mig med vid t.ex oralsex? Han har nämligen röda, kliande utslag i armhålorna som har hållit på i flera flera månader. Han har inte oroat sig jättemkt, men först idag slår det mig att det kanske är hudsvamp och att han kanske har svamp i kroppen. På penis har han inga utslag men kanske det kan smitta genom munnen?

Tror ni läkare skulle ta detta på allvar eller är det bara en vild spekulation från mig? Ska skicka iväg honom till en doktor så fort som möjligt.

Kruxet är också att jag åker utomlands i 6 veckor på lördag och precis har drabbats av svamp igen. Tog en diflucan men det verkar inte hjälpa. inte på 1 1/2 dygn iaf. Hur snabbt ska det gå?
    Vill inte hålla på för mkt med receptfria saker. Vad är era råd för svamp och utlandsresa?

• Svar på tråden Kan han smitta mig med svamp? /svamp utomlands?
  • Lena+Mattias=sant

Klart det kan smitta via oralsex. Han har med all sannolikhet svamp och behöver oxå behandlas.

• Shannon

din kille kanske har eksem? om det kliar? han kanske ar allergisk mot den deodorant han anvander, de behover inte ha nagonting o gora med svamp. anvander ni samma tvalar och hygienprodukter? ni kanske bada ar kansliga for starka parfymer osv... och reagerar genom eksem och svamp...

sa diflucan funkar inte pa dig langre?
    om jag var du tror jag att jag bara skulla ta en canesten for att bli av med svampen infor resan..

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Kan han smitta mig med svamp? /svamp utomlands?