• oki

Frörlovade många ggr?

Ville bara kolla om det är fler med mig?
    Ska snart gifta mig men vi förlovar oss bara två dgr innan för jag har varit förlovad innan och känner att jag vill inte vara det bara och sen aldrig komma till skott! Har alltid sagt att jag ska gifta mig och sedan ska vigseln komma inom ett år...så nu för att inte ha en massa förväntningar så slår vi till på dotterns dop. Någon mer som känner ångest för att ha gjort en "miss förlovning"?
    Hur känner ni???

• Svar på tråden Frörlovade många ggr?
  • Yllo

Vet inte om jag förstod dig rätt nu TS, men...
    Jag har varit förlovad 3 ggr tidigare (inte min man medräknad). Vet inte om jag ångrar någon av förlovningarna direkt... DÄREMOT så ångrar jag den första.. öhhh... rättare sagt.. jag är glad över att vi förlovade oss för då visade han sitt rätta jag och jag lyckades till slut göra slut. Har heller aldrig varit så viktigt för mig att äktenskapet skall komma 1 år efter förlovningen MEN jag har alltid tyckt att om man bor ihop så kan man vara förlovade
    När jag och min man förlovade oss så vet jag inte om någon av oss tänkte på att vi skulle gifta oss.. men 4 år senare så blev det i alla fall så att vi stod där framför prästen och avgav våra löften

• oki

Nej kan inte direkt säga att jag ångrar förlovningen, Men Är ledsen att den som nu ska bli i april (och övergår till vigsel två dgr senare) inte blev den första!

• discodivan

varit förlovad 2 ggr tidigare, och det är väl inget att ångra. däremot att jag överhuvudtaget kom i slag med den förste kommer jag reta mig på resten av livet

• meili

Jag har inte varit förlovad innan, men min sambo har. Tror inte han ångrar det, egentligen... Allt som allt är det ju en del av den han är - så det var bra som skedde - för nu är han både perfekt, och MIN! ;)

• InaHjärtarAdam

både jag och min sambo har varit förlovade en gång innan och vi båda ångrar det.

• Lilla Li

Jag har aldrig varit förlovad innan och känner mig nöjd med det. För mig är det ett livslångt beslut - lika bindande som äktenskapet. Min sambo däremot var förlovad med sin första flickvän, men det var mer som ett sånt där brythjärta man gav sin bästa vän i mellanstadiet. Det var bara något de gjorde, de hade inga tankar på att gifta sig alls.

• Meddelande borttaget
  • prinsessan_

Jag har varit förlovad en gång tidigare, men vill inte säga att det är något jag ångrar. De val jag har gjort tidigare i mitt liv har ju haft en betydelse då, precis som att det som har hänt har haft en betydelse för min framtid. Jag tror på att allting som händer har en mening. Och det var så jag till slut hittade min drömprins :D

• lotta49

Jag har varit förlovad 3 ggr tidigare och min man 1ggr och dessutom varit gift. Han ångrar sitt tidigare äktenskap och jag ångrar min första förlovning.

Var bara 15 år och tänkte inte alls när ringarna köptes, det höll inte så länge och tur var väl det!

• EmmJay

Jag går i förlovningstankar nu och har varit nära att förlova mig en gång tidigare med ett ex. Ringarna låg färdiga i underklädeslådan och väntade graverade med allt utom datum. Där fick de ligga i nära 3,5 år tills det tog slut mellan oss.

Förlovningen blev inte av och tur var väl det. Jag brukar säga att man inte ska ångra något man gjort tidigare, men det är ju svårt ibland. Jag hade nog ångrat mig nu om jag hade förlovat mig med mitt ex.

När jag förlovar mig ska det vara av kärlek och för att jag vill gifta mig med personen. Inte bara för sakens skull. Denna gången blir det så!

• mammaK

Både jag och min blivande har varit förlovade tidigare. Men ingen av oss ångrar det, det har gjort att vi är dom vi är idag!

Svar på tråden Frörlovade många ggr?