• Fru Bouncing bunny

Help! Ge pengar tll andra..

Vi har redan det mesta man kan onska och vill darfor be vara gaster donera till valgerenhet. I UK kan man starta sin egen sida dar folk enkelt kan donera via internet, www.justgiving.com, och jag soker nu en liknande sida pa svenska, men har ingen vidare lycka! Nagon som har nagra tips...? (sorry for avsaknaden av prickar, sitter utomlands med ett tangentbord utan prickar...

• Svar på tråden Help! Ge pengar tll andra..
  • Lillamig

Sorry, har aldrig hort talas om nagot sadant i Sverige. I Sverige brukar man val snarare ange vissa sp valgorenheter som man uppmuntrar folk att donera till?

Sitter ocksa i UK sa det blir utan prickar har med....

• Fru Bouncing bunny

Hej pricklos nr 2!
    Hanger inte med, sp..?

• Fru Bouncing bunny

aaaaaaaa... speciella?

• Fru Bouncing bunny

Visserligen borde man ju kunna ta en direkt kontakt men cancerfonden och hora efter hur man kan gora... kanske maste gora det helt enkelt.

• September mys

man kan ju få ett bank/plusgiro kopplat till respektive donationsfond.
    vid begravingar står det ju ofta skänk pengar till x fonden på bg 1234-5678 och då får ju änkan/änkemannen/barnen brev med namn på de som skänkt pengar...
    så ta kontakt med den fond du vill att pengarna ska gå till

• Lillamig

Det var precis det som September mys forklarade battre som jag menade!

Sp var just speciella (ar lite lat)....

• Fru Bouncing bunny

Aha! Jag har kontaktat med BC-fonden och de ville skicka inbetalningskort eller ge ut deras direkt bg-nummer för insättning. Fint, säger jag, men jag skulle även vilja veta hur mycket vi lyckas skrapa in (totalt), bara för att detta ev ska nämnas vid ett (tack)tal under kvällen. Men det verkar inte finnas något sådant alternativ via BC-fonden iaf.. (det är just därför jag gillar justgiving.com... anonyma doneringar men slutsumman är officiell!) Jaja, huvudsak är ju att det går några pengar till själva välgörenheten, så får jag väl leva med att inte veta om det blev 5 eller 5000 kronor...

• brudkronan

...fast jag tror att det borde gå att få ngn slags bekräftelse på att en gåva har getts... Har för mig att man ofta på begravningar får höra att "Sjöräddningssällskapet har erhållit XXX kr i minne av Gösta ZZZsson" eller ngt liknande... Eller minns jag fel?

• Fru Bouncing bunny

jag vet inte... jag kan inte komma ihåg om jag har hört det. Men det ringer en liten klocka någonstans... kanske. Jo. Jag tycker då att det borde gå att fixa, tycker inte du brudkronan..?

• Ms Nöjd

Om man går in på www.cancerfonden.se och klickar på "ge en gåva" och väljer "Gratulationsåva" så kan man skänka pengar och även skicka ett gåvobevis till jubilaren. Fast jag tror inte det går att se den totala summan efteråt.

• September mys

nej summan syns inte på beviset. skänkte pengar till en begravning i våras och det kom inte med.

Svar på tråden Help! Ge pengar tll andra..