• Gyllan

Presenter till solister, toastmaster...

Sitter och funderar över vad vi ska ge för presenter till våra solister och vår toastmaster.

Någon som har några bra tips?

Solist 1: 18-årig kille, vän till oss. Älskar musik, om det kan var någon hjälp.

Solist 2: Min brors sambo. 25-årig tjej. Ganska modern stil.

Solist 3: 50-årig man, vän till familjen. Älskar vin (kom med bra tips!) och musik.

Toastmaster: 38-årig man, arbetskamrat och vän till oss. Även här musiktokig, förkärlek för Umeå IK.

Vi har väl tänkt oss nånstans mellan 100-150kr per person. Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Presenter till solister, toastmaster...
  • HalmstadNilla

presentkort på tex middagar är alltid uppskattat. Eller presentkort i valfri butik som passar deras personlighet. Jag har svårt för paket som är helt fel... MEn vin till familjevännen är väl trevligt.. dålig på sånt tyvärr...

• Lainan

Såhär skall vi göra:

Min bästa vän ska vara solist och hennes sambo ställer upp och filmar vigseln och lite av festen med deras kamera. Så vi ska bjuda dem på middag på en fin restaurang, eftersom jag tror att de uppskattar det mer än presenter.

Våra toastmasters (min blivandes syster och hennes man) samt marskalken (min blivandes bror) skall också få middag istället för presenter.

Naturligtvis ska vi följa med och avnjuta måltiden

Min syster däremot som är tärna ska få en extra fin present på sin 20-årsdag 7 dagar efter bröllopet.

Våra föräldrar, som betalar bröllopet, skall få en fotobok från bröllopet. Såg en sida på nätet där man kunde göra inbundna böcker själv. Eftersom vi själva vill ha boken så kan vi lika gärna göra ett par extra som tack för att de gör vår bröllopsdag möjlig.

• Jessica_e

Lainan

var är sidan där man kan göra inbundna böcker om sitt bröllop, sån vill jag också göra och ge till våra föräldrar som ställt upp så mycke nu!!!!

• Lainan

Jessica_e

Adressen är:
    www.gordinegenbok.se/index.jsp
    Det var en annan person här på BT som tipsade och jag fastnade direkt för förslaget, är ju jättekul att ha som minne!

• MrsSmith

Jag visste inte ens att man kunde få presenter som solist. Hmm, jag har sjungit på ett bröllop samt två dop pch fått ett tack! Min styvsyter och en nära vän.

• HalmstadNilla

jag tror det beror lite på om man känner solisten eller inte. Min syster ska sjunga o jag ahr nog inte tänkt på nåt särskilt att ge dem... Däremot har jag en vän som ska spela bas som jag inte känner så väl... Han får väl nåt för att han ställer upp...

• Lainan

Jag tror inte att någon av våra "hjälpredor" tror eller tar för givet på något sätt att de ska få något för att de hjälper till, de tycker bara att det är roligt att de kan göra någonting för oss.

På samma sätt känner vi att vi inte måste ge något till dem - men vi vill! De ställer alltid upp för oss och därför vill vi visa, på ett litet vis, att vi verkligen uppskattar deras engagemang. Därför har vi valt att ge dessa personer en middag eller present som tack - för att vi vill och för att vi har råd...

• Gyllan

Jo det är så vi känner. Tror inte att de förväntar sig något, de är nog bara glada att de har blivit tillfrågade, men vi vill visa vår uppskattning...

Svar på tråden Presenter till solister, toastmaster...