• Jessa82

Fler med "glashår"

Jag var nyligen brudtärna på en väninnas bröllop. En annan väninna satte upp mitt hår i en jätte fin frisyr med lockar. Hon hade MASSA skum och spray i, men efter 20 minuter hade lockarna redan raknat!

Nu tänker jag en hel del på det inför brölloppet (hm, vi har inte ens förlovat oss än, ringarna är beställda förlovning sker om två veckor, men INGEN vet, nja, förutom ni då)

Är det fler än jag som har samma problem. tror ni att en frisör lyckas hålla mitt hår lockigt (om jag nu ska ha lockar vill säga)???

• Svar på tråden Fler med "glashår"
  • Jessa82

kanske alla med glashår sover för tillfället hihihi

• vinter007

Jag har sånt hår, min frisör sprutade någon spray i mitt hår just pga av det, så gå till din frisör och fråga! Mitt hår höll sig hela dagen/kvällen/natten!

• anjo_73

Jag har också sådant hår. När jag skulle gå på en väninnas bröllop, så trodde jag aldrig att frisyren skulle hålla. Men min frisör lovade att den skulle och det gjorde den! Det blev jättestor skillnad när hon hade i läggningsvätska och lade upp det på spolar.

Om jag bara lockar och har i spray och mousse, så spelar det ingen roll hur mycket jag tar i. Det är ändå spikrakt efter en kvart...

• Vinterbrud feb -07

Säger som föregående talare, läggningsvätska! Gå till en frisör och förklara hur ditt hår är och säg att du vill ha en hård läggningsvätska. Jag har själv köpt den blå High Hair från Wella.

• Jessa82

tack för era svar.

När man får en bröllopsfrisyr uppsatt hos en frisör, brukar man göra en test uppsättning innan?? Då ser jag då om den håller iså fall...

• mrztigger

vad kostar läggningvätska då+ isåfall skall jag hadla.. mitt hår blir inte ens lockigt i stort sett, oavsett hur mycket jag kämpar..

• Yoni

mizztigger

Läggningsvätska kostar mellan 30 och 50 kronor tror jag. Wellas finns på Kicks vet jag. Den klassiska från Glimor brukar finnas i mataffären, och den är väl den billigaste också.

Har också glashår och brukar ha Glimors blåa eller Wellas blåa.

• mrztigger

har aldrig hört det uttrycket förrut. men jag skall handla ne sådan vätska oxh kolla om det fungerar på mitt hår oxå. kan man använda locktång eller måste man ha spolar?

• can

Har ocksa sant har... Vilken sorts spolar anvander ni?

• Mitt hjärta är hemma

Jag tror att man skall var försiktig med FÖR mycket produkter i håret, iallafall om det är långt. Håret blir så tungt att det raknar av sin egen tyngd.
    Mitt hår blev rakt på 30 minuter. Trist. Önskar att hon som gjorde mitt hår hade vetat vad hon pratade om. Gå inte till Mist Shtlm.

• Marskatt

Finns inte en chans att mitt hår håller en hel dag, eller ens en kvart för den delen... spelar ingen roll vilken frisör som försöker o vilka produkter man använder. Jag kan knappt permanenta håret heller - är som att försöka böja spik, man måste använda dynamit! (som en frisör sa). Färga, tona etc är heller inte att tänka på. Färgen sätter sig liksom bara utanpå, så även om jag färgat slits liksom färgen ur, ungefär som en toning... surt! Nu senast satt färgen i ca 6 v, o då var den inte särskilt tydlig sista 2 veckorna heller.

Ja vad vill jag då säga med mitt långa inlägg - jo, att du vet aldrig hur det blir förrän du har provat! Har du tur så funkar det, har du otur har du samma sorts hår som jag, o då biter inte ens dynamit

• Bröllopstokiig

mizztigger
    Jag har spolar när jag använder läggningsvätska, men jag har lockat mina kompisars hår med locktång efter att de har haft läggningsvätska i.

can
    Jag har min mammas gamla spolar (papiljotter) i plastklädd ståltråd och med som en liten rund borste inuti... som en flaskborste liksom. Jag tror inte att de går att få tag på längre, de är över trettio år gamla. Har provat andra sorter, men inga är så bra som dessa, alla andra fastnar i mitt hår och går inte att ta bort
    Så jag kan inte rekommendera något på den fronten...

• bofink

Vilken bra länk!!! Har samma problem som er. Har aldrig provat läggningsvätska. Ska genast köpa!

Marskatt: Jag har inte kunnat tona mitt hår heller - tappade typ halva vid ett försök. Var helt knäckt efterTydligen blir dett jättevarmt och bränner sönder håret. Men - igår var jag hos en ny frisör som provade att spreja vatten på varje slinga innan hon tog på blekmedel. Hon höll sedan kolla på alla mina små foliepaket och det har faktiskt gått bra!!! Är jätte glad för detta. Hon menade att vattnet "avmagnetiserar" håret. Har ingen aning om det stämmer men ljusare blev det.

• bofink

Undrar vad ni ska göra för frisyrer. Någon som har tips på något hållbart?

Svar på tråden Fler med "glashår"