• Fluffbullarna

Röd och svart klänning, vilken ögonskugga?

Jag behöver tips på vilka färger jag ska ha på mitt smink på bröllopsdagen, ffa på ögonskuggan. Min klänning är röd, med svarta detaljer. Jag har svart hår och gula undertoner i huden. Jag har tänkt ha rätt diskret make-up, men vet inte vad som passar ihop med klänningen. Vore tacksam för tips!

• Svar på tråden Röd och svart klänning, vilken ögonskugga?
  • Fluffbullarna

Puff, behöver hjälp

• Fru Cinderella

Jag funderar på något sotigt.. men fortfarande mjukt.. kanske lite grå toner??

• rocketqueen

Sotad makeup med grå toner, eller mörkbruna toner. Beror lite på hur mörk du är i hyn också.

• NinaHq

Sotat grått, men med diskret guldglans i.

• Fluffbullarna

Tack för svaren! Jag var osäker på om jag skulle våga köra på sotat, har aldrig haft det annat än på kvällen och vi gifter oss ju i dagsljus.
    Men en lite försiktigare variant kan funka alltså? Jag är inte så mörk i hyn förresten, håret är färgat :)

• rocketqueen

Fluffbullarna
    Det tror jag absolut! Hade själv svart hår förut och förra gången jag var på bal hade jag röd klänning som skiftar i svart och bronzetoner/mörkbrunt runt ögonen. Använde FACE-skuggor och MUS, vill jag minnas.

Personligen är jag inte så förtjust i grått med guldglans i, hellre då en grå ton med lite skimmer och en ljus guld som highlighter, fast ännu hellre skulle jag använda en ljus silvrig/beige/nude färg som highlighter, ex. MUS "brown sugar" tillsammans med MUS "crow" (mörkgrå).

• A:s wife

instämmer med rocketqueen, en skimrande grå med ljusare highlighter. går att göra snyggt även utan att sota för mycket.

Svar på tråden Röd och svart klänning, vilken ögonskugga?