• rottizz

Hårkur torrt hår

Har ni nåt hemmagjort mirakelmedel för torrt hår? Gör inpackning ofta men det tycks inte räcka.
    Sen undrar jag hur man gör när man tvättar håret i öl resp ägg....?
    Och vad det "gör" för håret...

• Svar på tråden Hårkur torrt hår
  • rottizz

ingen som har några tips =(

• Modestie

Nä, låt bli mat i håret. Det du ska sats apå är en "fuktkräm" för dina hårtoppar eller en balsamspray som sitter i håret hela dagen. Givetvis är det viktigt att du har en dunderinpackning också, inget blask ifrån ICA

De flesta märken hos frisören har hårkrämer osm man sätter i håret och så får man fukt konstant. Fr¨ga din frisör.

• kackelmaja

Allra bast ar att ga till frisoren och gora en behandling, annars ar den basta harinpackningarna jag vet (har snustorrt frizz har) Masque intense och Oleo relax fran Kerastase. Dyra, men dryga och ger mycket bra resultat.

Om det inte finns manga kronor over i kassan till en harinpackning skulle jag satsa pa att kopa ett spraybalsam och ha i haret under dagarna, alt kopa en billig harinpackning och sova med (anv duschmossa) och sedan hoppas pa det basta :)
    Olivolja, agg etc gor ingen skillnad, mojligtvis kan du fa lite glans om du tar olivolja i topparna och langderna..

• silverdrake

jag tycker jojobaolja är rätt bra i topparna. bara man inte tar för mkt för då ser det flottigt ut.

• Pringlez

Vet inte vart du bor men om du har en butik som säljer produkter till afro hår knata in där och be om en burk hårmajonäs (Japp du läste rätt!!!) Finns även många andra bra intensiva hårimpaknings burkar som är bra för torrt hår.

Har även hört mycket postivt om garniers?? (Gröna burken) hårinpackning om du använder den varje vecka och låter den ligga i.

Svar på tråden Hårkur torrt hår