• Anna_Sol

Ni som ska ha minde formella klänningar....

...vill ni visa bild på hur de ser ut och berätta vart ni köpt dem/ska köpa dem?

Vi ska ha ett trädgårdbröllop och det kännas då lite krystat med "värsta tjusiga klänningen"...

Jag har vissa alternativ jag tittat på men vill gärna ha mer inspiration.

• Svar på tråden Ni som ska ha minde formella klänningar....
  • Sanna81

*puffar också*

Vill också ha tips och inspiration. Vi ska ha vår fest i ett torp ute i skogen och det känns inte som "jag" med en stor vit marängklänning.

• wozzgirl

Nixa har balklänningar också... (www.nixa.se) och priset är ganska så överkomligt.

• Lycka-75

puffar också för denna tråden, vi skall också ha en utomhusvigsel, borgligt och enkelt. Trivs INTE i långklänning, tyll och prinsess-skor Vi skall dessutom ha festen i en STOR moskoselkåta. Själv såg jag någon hade länkat till denna klänningen i en annan tråd, fast den var menat för någon som skulle vara gäst på ett bröllop. Dock gillade jag modellen på klänning jätte mycket. www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=183165&SearchBackLink=

• fräknis

Ville inte heller ha någon klänning som såg ut som en bakelse.
    Jag hittade min på Kik, lagom mycket!
    Köpte den på VIP i Gbg och hon hade jättemycket fint, enkla toppar och kjolar eller kortare sommarklänningar.
    Eller blir det ändå för mycket bröllopsklänning?

• meili

fräknis - låter fint! Visa! :D

• Sanna81

Vi funderar på att köpa våra klänningen senare i vår då studenten börjar närma sig och det dyker upp en massa ljusa klänningar i affärerna. Helst vill jag ha en lång eller ankellång gräddvit/beige klänning med spets längst ned och en fin överdel.

Vad tror ni om det?

• Sanna81

Vad har ni för maxpris på era enklare klänningar? Vi vill inte betala med än 1000. (Och om det dyker upp en mindre enkel klänning för det priset så kan det också vara aktuellt men kanske inte så sannolikt...)

• Anna_Sol

Jag har inte dirket satt ett maxpris, eller jo, det har jag nog. Är nog inte villig att betala mer än 4000 för en klänning, men i mitt fall är planen att jag ska kunna ha den på fler festliga tillfällen.

Här kommer iaf min drömklänning;

www.jcrew.com/catalog/product.jhtml&catId=cat150134

Den skulle gå på ca 2000, vilket så klart känns toppen. :) Nackdelen är att förutom vit som finns den bara i mörka färger. Tidigare fanns den i ljusrosa men inte längre. :(

Nu är det ett tag kvar för min del så jag hoppas på att de börjar göra den i rosa igen nästa år. :/

• moi Moa

Hej!

Jag var helt inne på att jag också skulle ha enklare klänning då jag gifter mig i USA och det inte kändes så traditionellt. Men till slut övertalades jag av min mor och svägerskor att köpa en (enklare) brudklänning, i cremevitt...

Kanske kan du få lite inspiration av nedanstående länkar om det är något "enklare", fast ändå lite "brudigt" du söker.

Lycka till!!!
    kram Moa
    -------------------------------

shop.nordstrom.com/SR/0~2376776~2378685~2380947~2380968?mediumthumbnail=Y&mode=pfind&tuid=00000418-006c-085e-6361-745f6d656469&catID=2380968&color=Offwhite&searchorigin=ProductFinder&findertypereqd=N

shop.nordstrom.com/c/6005465/0~2376776~2374327~6005464~6005465?origin=wshop

Svar på tråden Ni som ska ha minde formella klänningar....