Va kul att du har blivit bjuden på bröllop i Spanien! Jag har inte varit där på bröllop men väl i Italien som ju också är ett katolskt land...kanske har de ungefär samma traditioner? I kyrkan skilde det inte så väldigt mycket faktiskt, det var kanske lite "stelare", ingen solosång eller så. Min väninnna hade en ganska så enkel fest (med deras mått mätt, vilket i detta fall innebar närmare 80 gäster,
7 rätter osv) som var väldigt uppsluppen. Alla kompisar satt ihop vid ett bord och alla släktingar vid ett bord. Brudparet satt på ett eget litet bord. Inga tal förekom och jag reagerade också på att ingen tog kort (bara den fotograf som var hyrd för hela kvällen!). De hade ingen "klädkod" överhuvudtaget, alla fick komma som de ville men självklart var folk lite mer uppklädda än vanligt - dock inget märkvärdigt. I Italien samlas alla gäster innan fest hemma hos bruden (eller brudgummen beroende på vems sida de tillhör) och då överlämnas presenterna. I Italien lämnar nästan alla pengar, det är det absolut vanligaste. På festen hade de DJ och det var som här, brudvals först och sen "disco". Ja, det var lite kort... Det skiljer ju självklart från familj till familj. Hoppas du fick lite hjälp iallafall. Ha så roligt!!