• margaux

Grythyttan

Är det någon som gift sig här och kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Grythyttan
  • viktualia

Näe vi gifte oss några mil söderut... Kan bara konstatera att hade varit himla häftigt att gifta sig i Grythyttan. Kyrkan är mysig, samhället är pittoreskt och Gästgivargården en pärla. Jag har ätit lunch på Gästgivargården ett antal gånger och det är verkligen en ren njutning - och dessutom väldigt prisvärd sådan! Så gifta sig där är säkert en höjdare!!!!!

• margaux

Åh, vad bra att du tror det! Vet att maten är vidunderlig, och pittoreskt är det ju men inte direkt gratis.... Jag funderar på vad gästerna ska tycka om att betala såpass dyr övernattning!? Därför är jag nyfiken på billigare alternativ i trakten, och hur man ev. då ska lösa transport. Det är ju liksom mitt i skogen...

• margaux

Viktualia!
    Tack, har kollat dem! Tänkte faktiskt på att ordna övernattning på någon gård i trakten!! Vi bor i Oslo, så det är lite längre att åka...

Tänker att fler borde varit på Grythyttan så fint som det är... Ingen?

• ~L8~

Jag är både döpt och konfirmerad i Grythyttans kyrka. Den rekommenderas varmt! Gästgivaregården är jättemysig och jag skulle gärna ha min egen bröllopsfest där!

• Mma

Hej!
    Jag gifte mig inte i Grythyttan, men jag är uppvuxen där.
    Kyrkan är jättefin och byn är mysig. Ville bara skriva att det finns många andra alternativ till boende om gästerna inte vill bo på "Gästis".
    Hällefors ligger mindre än en mil bort, och där finns det bl a ett vandrarhem och en herrgård. Att åka taxi mindre än en mil är ju inte så farligt, om man inte vill köra själv.
    Lycka till!

Svar på tråden Grythyttan