• Julibruden2007

Vigsel på Mallorca

Hej alla glada människor!
    Min sambo och jag har planerat att gifta oss på Mallorca i sommar!
    Jag vore jätteglad om någon som gift sig där redan har några tips på platser som lämpar sig bra för vigsel. Naturligtvis finns Svenska Kyrkan i Palma, men kanske finns något annat alternativ...

• Svar på tråden Vigsel på Mallorca
  • L&C

Hej!

Vi har funderat på att gifta oss i marinan utanför kyrkan i Palma. När ska man boka kyrkan om man ska gifta sig någon gång under våren -08?

• Julibruden2007

Hej,
    Vi bokade vår tid med Svenska Kyrkan i januari i år (vi ska gifta oss i början av juli).
    Vi fick svaret att boka så fort som möjligt efter jul, eftersom det då brukar vara många som bokar. Maila kyrkan och hör när de tycker att ni ska boka.
    Är det fint i marinan utanför kykan i Palma?

• L&C

Hej Julibruden2007!

Jag fick svar från Svenska kyrkan i Palma om att de tar emot intresseanmälningar för 2008 fom oktober 2007. Då kan jag ju inte boka själva resan förrän i oktober -07. Är det inte redan fullbokat då för feb-april -08? Jag har aldrig varit i Spanien/Mallorca tidigare så jag har ingen aning om när det är hög/låg säsong.

Jag har sett nån enstaka bild på nätet på marinen, men det är svårt att få nån uppfattning om området.

Först ville vi vigas på en strand, men det blev för stora utgifter- förutom själva vigsel kostnaden 400 euro så ska man betala reseersättning för prästen 50 euro, ersättning för vittnen ca 150 euro (vi ska inte ha några gäster/vittnen med oss). Vill inte lägga ut hur mycket som helst pengar på bara 15 minuter...

• Julibruden2007

Hej L&C,
    Nej februari-april är inte högsäsong på Mallorca, men våren är helt säkert en bra tid att resa dit!
    Mallorca är fantastiskt! Det finns sååå många fina och härliga ställen (och många turistställen också som på så många andra platser)!
    Hur länge planerar ni att stanna?
    Vi är också sugna på att vigas på en strand, men vi har inte riktigt bestämt oss ännu...det går inte att ha någon musik ifall vi väljer stranden
    Våra barn kommer att vara med på bröllopet och eventuellt även våra föräldrar, så i så fall har vi vittnena klara i alla fall

• L&C

Hej Julibruden2007

Så du har varit på Mallorca tidigare?

Vädret och biljettpriserna får avgöra just när på våren vi ska gifta oss. Jag är ganska frusen av mig så jag vill inte stå där framför prästen och frysa...min sambo är däremot tvärtom, han tycker inte om när det är för varmt.

Har du hittat din drömmklänning ännu? Jag vill ha en ganska enkel klänning som jag även ka ha på mig senare när vi ska ha fest med nära och kära.

Vi planerar att stanna i en vecka.

Det är just det där med musiken som gör mig tveksam...det går inte att ha någon musik när man vigs ute på marinen heller:(

Trevlig helg!

• Leónsmamma

Är det ingen som har bilder att visa från marinan?? Skulle bli JÄTTEGLAD för dem!

• Leónsmamma

Tack så mycket! Jag har sett några av de bilderna men jag tänkte om det fanns nån som hade egna bilder att visa därifrån.

• kickidiamond

Hej
    Jag är ny här....
    Vi ska också gifta oss på Mallorca i september. Vi har nog bestämt oss för att gifta oss inne i kyrkan mest pga musiken.
    Det vore kul om man kunde utbyta tips och ideer....

• L&C

Hej kickidiamond!

Roligt med fler som ska gifta sig på Mallorca! Ska ni bo i Palma?

Är det någon som kan rekomendera en blomsteraffär i Palma där man kan beställa en brudbukett?? Jag vill ha en enklare/billigare variant än den som man kan beställa genom kyrkan.

• kickidiamond

Hejsan
    Vi vet inte riktigt vart vi ska bo än, vår paketresa blev avbokad eftersom vi skulle ha åkt med flyme, så nu är vi på jakt efter en ny resa. väntar bara på att vi ska få pengarna tillbaka från travelpartner.

Är det någon som vet någon bra fotograf i Palma som kan ta studio bilder?
    Jag tror att han som kyrkan kan fixa bara tar utomhus... hm

Hur går det med er planering??

• BrendaStarr

Hej!
    Jag har bott på Mallis och enligt min åsikt är det definitivt lågsäsong ända fram till mitten på juni= billigare priser. De enda månaderna jag absolut kan avråda från är juli-augusti. Det finns en massa vackra platser på Mallorca och det är svårt att rekommendera en speciell vigselplats, men t ex Sollér är vackert och är man inställd på en strandvigsel så är Ca'an Picaforte inte fel. Det finns f.ö. MASSOR med fina, avskilda stränder och massor med bergsbyar som är jättevackra. Hör efter med Svenska kyrkan i Palma, de har säkert idéer!

• Julibruden2007

Hej,
    Vad roligt att höra ifrån fler som ska gifta sig på Mallorca!

Vi ska bo i Palma (åtminstone några nätter) och vi kommer att åka ner några dagar innan bröllopet för att fixa med brudbukett m m. Som sagt, det vore jättebra om det är någon som kan rekommendera en blomsteraffär i Palma.

Vi vill verkligen gärna ha en strandvigsel, men har svårt att bestämma oss mest p g a att vi då inte kan ha musik/sång.

Någon som har tips på någon mysig och trevlig restaurang (med god mat förstås) i Palma?

• kickidiamond

Hejsan
    Hur går det för alla Mallorca planerare???

Svar på tråden Vigsel på Mallorca