• Baby_jo

Mordmysterie?

Min syster ska gifta sig och jag ska vara tärna. Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp möhippan. Hittade en sida där man kan köpa manuskrift till ett mordmysterie där alla kan medverka. Tänkte att man skulle kunna ha det som en del i möhippan!? Så jag undrar om det skulle kunna vara något för en möhippa?

• Svar på tråden Mordmysterie?
  • lillprinsessan

Tycker jag låter jättekul!

• www.evasleva.blogg.se

Åh vad roligt! Det skulle jag vilja göra. Men jag tror att det tar ganska lång tid. Säkert en hel lång kväll så det kanske inte går att planera tillsammans med så mycket annat.

• Baby_jo

Men det verkar som de kan skräddarsy till festen man ska ha och det verkar också finnas längre eller kortare mysterier.

• lillprinsessan

Får man fråga vart du hittade det?

• jessiesthlm

TS, hoppas det är okej att jag lånar din tråd lite, men jag undrar:
    Är det någon som varit på en sådan här tillställning och vet om det brukarvar välgjorda eller inte?

Vet att de har varit poppis i USA och att de ofta konspirerar med gästerna och vissa "är med på det"

• Baby_jo

Jag har inte själv varit på någon men jag har sett inslag från något svenskt reseprogram och det verkade som det var välgjort och att de som varit med var nöjda

• tonkan

Jag hörde några som köpt men det var alldeles för enkelt och dålig historia så det blev pannkaka av allt. Sedan hade jag en vän som var på möhippa som anlitat några som kom hem till dom. De var jättenöjda.

Kolla: www.mordmysterium.se

• Tizzeltazz

finns det inte en gård man kan åka till där de anordnar mysteriekvällar? typ nån faller död ned under middagen och alla är misstänkta och så...

• tree

jag har gjort det hamme hos mig förut, vi var 8 stycken... det var mycket roligt... faktiskt vi har precis beställt en annan igar!... jag köpa mina från amazon.co.uk som tar bara ett par dagar för leverens. det är mycket att göra för hostess med maten och har koll på spel... men nu har de kommit ut med dvd för att hjälpa till så kankse det är lättare om det är nu mindre att läsa genom spelen. vi ska spela 21 april! vi gör det med en lyx hemlagad 3 rätters mat och mycket fint vin!

Svar på tråden Mordmysterie?