• enkel

Simplicity-mönster???

Jag har sökt igenom allt jag funnit på nätet efter rätt klänning för mig och nu funnit det jag vill ha i ett mönster från Simplicity, som inte verkar finnas att få tag på i Sverige, är det någon här som vet om det finns till försäljning i Sverige???

• Svar på tråden Simplicity-mönster???
  • Blågula norskan

Jaaaa! :) Du kan beställa från en "mellanhandsfirma" i USA, kolla in
    www.1sewingpatterns.com och be dom skicka ditt mönster, om du har numret. Lycka till! Har du en länk till klänningen? (Nyfiken)

• enkel

Tack för tipset, jag har mailat direkt till Simplicity via bif länk och frågat om det går att köpa direkt ifrån dem om inte så testar jag ditt tips. Mönstret finns på:
    www.simplicity.com/s3index.htm sedan söker du på mönster nr 7219 och när du får upp den så klicka på bilden och då är det en tvådelad klänning till höger (i vitt med holkärm), den har jag tänkt låta sy upp i mörkrött, jag vill ha en enkel klänning vi skall gifta oss i hemlighet så det blir endast vi och två vittnen.

• LillPaddan

Är det märket Simplicity som du inte hittat i Sverige eller är det just mönstret 7219 du inte hittar.
    Jag är ganska säker på att en tygaffär här i Malmö saluför mönster från Simplicity.
    Jag kan se efter om du vill.

LillPaddan

• enkel

Hej "Lillpaddan"
    Det är märket Simplicity som jag inte hittar och jag mailade till Södermans modetyger som man hittar när man söker på festtyger i olika bröllopssiter, det var via deras sida som jag kom till Simplicitysidan men enligt dem så säljs inte det märket i Sverige, så det vore en jättetjänst om du skulle kunna kolla om det säljs i Malmö!!!!!!
    Det är tur att detta forum finns.

• LillPaddan

Jag ska gå dit i veckan och se om det finns.

LillPaddan

• Blågula norskan

Enligt simplpicitys egen hemsida där jag skrev och frågade, säljs dom överhuvetaget inte alls utanför USA... Men det var ju bara vad de sa till mig....

• Blågula norskan

Förresten så var det jättefin, klänningen din! Lycka till!

• LillPaddan

Tyvärr så hade de inte Simplicitymönster i "min" tygaffär. Jag har dock en känsla att jag sett en katalog i en affär någonstans. Tyvärr hjälper inte det dig nu.

Hoppas du får ditt mönster ändå.

• Loella

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men jag har för mig att jag någonstans på nätet läst att Simplicity heter New Look (eller liknande) i Europa. Nu är jag verkligen inte 100% på detta, jag ska försöka hitta länken igen så får jag återkomma isåfall

• Loella

Den som söker, han finner...

Mitt på första sidan, längst till höger står det: NEW LOOK = Simplicity i USA!

home.swipnet.se/~w-79077/

• Tinja

Hej!

Modellen som du valt ar jattefin. Jag har manga Simplicity monster - aven den som du ville ha. Simplicitys monster har lite samre passform an vissa andra marken, har jag erfarit. Det ar val kanske darfor som man har i USA kan kopa dem for 5-10kr/st. Annars har Simplicitys kvalitet varit bra - man far bara sy provplagg forst nar man ska gora finare klanningar osv. Om du ska sy klanningen sjalv, tank pa att alla instruktioner som foljer med monstret ar pa engelska. Om du later nagon atelje sy upp klanningen kan du kanske skriva ut bilden pa klanningen och fraga om de kan gora monster till den....

• enkel

Tack för alla era svar och TACK LILLPADDAN, för besväret du gjorde dig att kolla om du hittade mönstret i din affär!
    New Look säljs av Simplicity men det är 2 olika märken och jag har fått en möjlighet att beställa mönstret direkt från England, men jag fixar inte att sy efter engelsk intruktion och sömmerskan vill ha 2000 kr för jobbet men då kan hon göra mönstret själv, så jag skall kolla på några Nixa eller om jag hittar Jordan klänningar för de hade modeller som liknar det jag vill ha, det är svårt att få en klänning uppsydd när man inte vet hur " bra " det blir och då lägger jag hellre de 3000 kr som det blir totalt med tyg och kanske lite till på en klänning som jag kan prova först och se att den verkligen blir bra på just mig( kroppen buktar ju lite här och där så det är svårt att veta vad man passar i , är också ganska kort och inte helt smal:).

Svar på tråden Simplicity-mönster???