• Loova

Tips på festlokaler i Växjö

Hej!

Jag ska gifta mig 2:a augusti i Växjö, och letar nu efter en trevlig festlokal. Jag hade hoppats på att kunna hålla till på Teleborgs slott, men det var redan bokat till en annan fest. Vet någon om det finns andra fina lokaler, som man kan hyra utan att vara bunden till att köpa mat från en speciell cateringfirma/restaurang? Helst inte mer än 1,5 mil utanför Växjö centrum.

Tack för svar!

• Svar på tråden Tips på festlokaler i Växjö
  • PMH

Hej Loova!

Jag har en kompis som gifte sig i någon lokal (mässen, kan den heta det?) ute på I11 (Företagsstaden), den kan man löva osv. De var ca 90 pers. Jag tror att det hade varit ett bra ställe. Där kan jag inte tänka mig annat än att du själv väljer catering osv.

Lycka till!

• Karin 9/8-03

Hej Loova!
    Jag pluggar i Växjö och har varit på en julsittning på Osaby herrgård....den ligger inte så långt utanför Växjö tror jag...vi åkte dit med buss & det tog inte så lång tid...jag kommer iaf ihåg att det är jättefint där...tror inte att du måste ha en speciell cateringfirma heller...tror iaf inte att vi hade det...
    Ska jag vara helt ärlig kommer jag inte ihåg hur det såg ut utanför för det var mörkt när vi kom dit...men inomhus var det jättefint och det fick plats många...problemet var att vi var så många att vi fick dela upp oss & sitta i två rum brevid varandra...men det kanske inte behövs för dig - hur många ska ni vara?
    Om du behöver någon att snacka bröllop med så hojta bara till...ska själv gifta mig till sommaren men på västkusten...är därifrån....men min brudklänning kommer iaf från idéskrädderiet! ;o)

Lycka till och säg till om jag kan hjälpa dig mer...ska fundera på ytterligare ställen! ;o)

• Loova