Hej Karin =)
Nej då, jag tar inte illa vid mig av att du frågar om ålder osv =). Jag är 23 och min blivande man är 26. Vi har varit tillsammans i snart 7 år. Men jag håller med dig fullständigt, varför vänta när man vet att det är rätt? Och tre år är ju ändå inte kort tid att vara tillsammans innan man gifter sig, tycker inte jag iallafall. Visst kanske en del höjer på ögonbrynen om man gifter sig efter ett halvår ;), men jag tycker ändå att det vet man väl bäst själva, och det är ju man själv som tar steget och isåfall får lida av det i slutändan om det inte funkar, och ingen annan.
Jag har sagt till min tärna att vi inte har råd att betala hennes kläder =) och det förstod hon. Vi tänker inte heller betala brudnäbbens kläder. Men vi har inte tänkt att det behöver vara superavancerade kläder, utan bara det är klänningar med de färger vi tänkt oss, så blir det bra. Jag är nämligen arbetslös (efter att ha slutat läsa på universitetet i våras) och min pojkvän har tyvärr bara en timanställning än så länge. Så vi har lite ostabil ekonomi för tillfället, så vi kan inte lägga ner så mycket pengar på bröllopet som jag kanske hade velat. Men, det spelar inte så stor roll, vi hade kunnat vänta med att gifta oss några år, då hade vi haft mer pengar, men vi vill gifta oss nu, så det viktigaste är att vi gifter oss ;). En del saker vill jag inte dra ner på dock, tex vill jag se så bra ut jag bara kan, en dag i mitt liv =). Därför tänker jag gå till frisör och få håret uppsatt och bli sminkad, osv. Sedan måste ringarna verkligen vara de vi vill ha, och så måste fotografierna bli bra så det kan dokumenteras hur vackra vi är =D. Sådant som jag får dra ner på istället är tex drömmen om att åka häst och vagn (eller limousine) från kyrkan till festen. Men det ordnar sig. Jag tänker positivt nu och tänker att kanske det visar sig i slutändan att vi ändå har råd med det =).
Hur gör ni med tärnas och marskalkers kläder? Har ni planerat åka på bröllopsresa förresten?
Håller med dig totalt, man vill inte trötta ut vännerna helt med detta bröllopsprat, så det är underbart att ha någon i samma situation att prata med! För för tillfället verkar det som att jag knappt kan tänka på något annat =) Jag läste en artikel i Aftonbladet Bröllop där det stod att man kunde ha fått en så kallad bröllopspsykos. Då varken tänkte eller pratade man om något annat än bröllopet, och om ens bäste vän tex berättade att hennes pojkvän varit otrogen, ansåg man att hon var egoistisk för att hon inte lyssnade och hjälpte till att välja vilka underkläder som passade bäst till klänningen =). Tur att det inte har gått så långt iallafall *ler*
Ha det bra, och hör gärna av dig på mailen så kan vi diskutera mer och mer och mer. Jag tror vi lär sakna den här tiden innan bröllopet massor sedan när det är över!