• ceowyn

"Enkla" frisyrer till axellångt hår

Skulle gärna vilja ha hjälp att hitta tips på frisyr. Jag är ute efter en "enklare" uppsättning, har en enkel axelbandslös klänning och vill komplettera med en frisyr i samma stil. Är öppen för alla förslag; tiara, blommor, slöja, pärlor....ja, allt.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden "Enkla" frisyrer till axellångt hår
  • korall

jag ska också ha en axelbandslös klänning, håret kommer jag sätta upp på liknande vis som denna tjej:
    www.svartbrud.se/Galleri.asp&ImgID=4501&BrudID=183

funkar inte länken så gå in på svartbrud. se, under bröllopsfoton/kläder/brudpar/maria och karl (3:e bilden längst upp till höger)

Slöjan kommer jag fästa precis ovanför knuten samt ev ha en två-radig tiara med gnistrande stenar till. Om drygt en vecka kan jag säga om det blev bra eller itne!

• Fru Cinderella

Kanske köpa lite löshår och fylla ut med och ha utsläppt, en enkel söt tiara med slöja till?!

Så här ska jag ha det, fast dra bak sidohåret en aning bara för o fästa tiaran

groups.msn.com/LadyCecilia/provfoton.msnw

• ceowyn

Jättefina frisyrer....

Puffar för mer idéer.

• ceowyn

Ger inte upp utan puffar på för mer idéer och inspiration.....

Någon....?

• Kayo

Hej!
    Köpte just Amelia bröllop och på första sidan inne i tidiningen samt i ett reportage fanns en jätte fin frisyr som var enkel. Det var i sektionen där par beskrivier sina drömbröllop. Enkelt att hitta om man tittar på första sidan. Tyvärr ingen som jag kan hitta på nätet. Jag tänker ha den när det blir dags.
    Tyvärr har jag inga fler tips än så. Men har du vägarna förbi affären bläddra i tidnignen så kan du i alla fall titta.

• Spinn

Hej hopp! jag är frisör, och ett tips är löst liggande lockar eller våg-former gärna ocymetriskt! lycka till!

• ceowyn

Tackar, ska springa till affären och köpa Amelia Bröllop

Köpte Allt om Bröllop igår, vilken besvikelse.....79kr och halva tidningen är annonser.... Som tur var fick man med en film på köpet....

• tree

Kayo
    det är en fint håtuppsatning!... men behöver man lång hår för detta? jag har precis klipt mit håt till axlarlång (det var LÅNG förut)... boo hoo..

• Mrs Lavoillotte

hade håret så
    roz1987.skyblog.com
    med en tiara och en blomma för att inte skulle vara för enkelt!
    Lycka till!

• Mrs Lavoillotte

terri:
    menar du den röda? tycker ochkså år snygg eftersom den är ovanlig!

• ceowyn

Tack för alla fina tips, gissa om jag har många förslag att visa frisören....

Svar på tråden "Enkla" frisyrer till axellångt hår