Gå upp i vikt av att SLUTA med p-piller?
...det vill man ju inte. Någon som erfarenhet att dela med sig av?
Tack på förhand!
...det vill man ju inte. Någon som erfarenhet att dela med sig av?
Tack på förhand!
Nej, man går inte upp i vikt av att sluta med p-piller. Enda viktförändring man kan få av p-piller är en liten viktuppgång under de första månaderna med p-piller.
Fast jag har hört flera som går upp när de slutar...
Att man kan gå upp när man börjar känner jag till the hard way...
jag rasade 10 kg på 2 månader när jag slutade, lika mkt som jag gick upp när jag började!
Det låter ju super!!!! Kasta, kasta, kasta....-)
Visst kan man gå upp i vikt av att sluta med p-piller, precis som man kan gå upp när man börjar. Det beror ju inte på ATT man börjar äta piller, utan på hormonomställning osv.
Hur som helst, det är ändå vanligast att man går ner i vikt av att sluta, och jag droppade 5kg på 4 veckor när jag slutade
Och _liten_ viktuppgång när man börjar kan väl diskuteras. Själv gick jag upp 18kg, och i min bok är inte det lite
Jo, jag vet att det handlar om hormonerna...var nog mer ute efter hur pass vanligt det är att man går upp...
På svaren hittills verkar det som att det är vanligast att gå ner...jippie!
Oj, glömde skriva att det var mer menat till Mia 80, delen om att det inte handlar om piller i sig Men ja, ni fattar!
Någon mer med erfarenhet?
Gick själv UPP när jag slutade. 15 kilo ungefär, som jag inte verkar bli av med i första taget heller, trots försök med att lägga om kosten mm. Måste väl antagligen röra på mig mer också, men det är svårt att hinna allt med två små barn också... blev t o m rekommenderad att prova de p-piller jag haft tidigare för att se om det skulle bli lättare att komma tillbaka till ursprungsvikten, men det känns inte så kul (av MÅNGA orsaker)